خبرگزاری کار ایران

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی؛

بیش از یک میلیون نفر از جمیعت آذربایجان شرقی دز سوم واکسن کرونا را دریافت کردند

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۵۲۲۳

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: ۴۱درصد جمعیت بالای 18 سال آذربایجان‌شرقی، معادل یک میلیون و ۳۸۸ هزار و ۴۱۴ نفر، دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از تبریز، حسین حقانی در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: با نزدیک شدن به ایام عید و سفر های نوروزی دریافت نوبت سوم واکسیناسیون برای سفر مصونیت ایجاد می کند و مسافران باید دزهای دوم و سوم واکسن کرونا را دریافت کرده باشند، البته مشاهدات نشان می دهد دُز سوم واکسن در پیشگیری از کرونا و سویه اومیکرون بسیار موثر بوده است. 

وی افزود: ۸۵ درصد جمعیت آذربایجان شرقی یعنی ۲ میلیون و ۸۲۸ هزار و ۱۴۴ نفر دز دوم واکسن را دریافت کرده اند و این در حالی است که سه میلیون و ۱۱۲ هزار و ۱۷۳ نفر، معادل ۹۴ درصد جمعیت استان دز اول واکسن را تزریق کرده اند.

وی با بیان اینکه تاکنون هفت میلیون و ۳۲۸ هزار و ۷۳۱ دُز واکسن کرونا در آذربایجان شرقی تزریق شده است، گفت: ۳۲۰ هزار و ۲۰۰ نفر از جمعیت ۱۲ تا ۱۷ سال آذربایجان شرقی شامل ۹۰ درصد از این جمعیت واکسن کرونا را دریافت کردند.

حقایی افزود: تاکنون ۳۱.۲ درصد جمعیت ۵ تا ۱۲ سال آذربایجان شرقی نیز واکسن کرونا را دریافت کرده اند، ضمن اینکه در ۲۴ ساعت گذشته ۱۵ هزار و ۱۶۸ دز واکسن در استان تزریق شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز