خبرگزاری کار ایران

استاندار یزد در جمع احزاب اصلاح‌طلب:

سید محمد خاتمی نماد اصلاحات است

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۱۵۸

اگریک عینک خاص به چشم بزنیم دنیا را یک رنگ می‌بینیم در حالی که دنیا یک رنگی نیست و عضویت در گروه‌های سیاسی نباید ما را محدود به یک گروه خاص کند.

استاندار یزد گفت: سید محمد خاتمی نماد اصلاحات است.
به گزارش ایلنا از یزد، سید محمد می‌رمحمدی ظهر امروز در جمع احزاب اصلاح‌طلب استان یزد و جمعی از فعالان ستادهای انتخاباتی دکتر روحانی در انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به شرایط فرهنگی روز جامعه گفت: کشور ما میراثدار یک فرهنگ استبداد زده است. چرا که در دوران طولانی نظام شاهنشاهی در کشور حاکم بوده است.
وی با بیان اینکه امروز ما جدای از فرهنگ گذشته نیستیم، گفت: در فرهنگ استبدادی دیدگاه‌هایی وجود داشت که فرهنگ عمومی را با مشکل روبرو کرد.
وی همچنین افزود: با سختی‌هایی که درسال ۵۷ وجود داشت با رهبری امام و پیشینه دینی و مذهبی یک حرکت تحول آفرین شکل گرفت ولی نباید انتظار داشت همه فرهنگ‌ها تغییر کرده باشد.
استاندار یزد گفت: مسائل فرهنگی ریشه دار است و بعضا برخی از آن‌ها به عادت تبدیل شده است امروز ما باید فرهنگ متعالی و مورد تأکید خود را بسازیم و این کار تنها با کمک به یکدیگر انجام می‌شود.
وی با اشاره فراز و فرود‌های سیاسی در انقلاب گفت نمی‌توان گفت دوران اصلاحات یا اصولگرایی جدا از سابقه خود بوده است، همه مسائل ریشه در گذشته دارد و امروز وظیفه نسل جوان ما این است که بتواند با اتحاد و همدلی رو به جلو حرکت کند و حرف قوی بزند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید براینکه باید فعالیت‌های حزبی حول منافع ملی باشد، گفت: اگریک عینک خاص به چشم بزنیم دنیا را یک رنگ می‌بینیم در حالی که دنیا یک رنگی نیست و عضویت در گروه‌های سیاسی نباید ما را محدود به یک گروه خاص کند.
استاندار یزد با تأکید براینکه انقلاب اسلامی با مشارکت مردم به سرانجام رسید، تأکید کرد: حفظ انقلاب و اصلاح آن تنها با حضور مردم امکان پذیر خواهد بود. اگر اختلاف باشد و سرگرم خود باشیم بقیه برای ما تصمیم می‌گیرند و منافع ما را لگدمال می‌کنند.
می‌رمحمدی وجود آرا و تفکرات مختلف را ضرورت پیشرفت دانست و گفت: تضارب آرا باعثایجاد زمینه‌های جدید در حوزه‌های مختلف می‌شود.
استاندار یزد با تأکید براینکه حجت الاسلام و المسلمین خاتمی نماد اصلاحات در کشور است، گفت: قبل از اینکه ایشان در صحنه حضور یابد مفهوم اصلاحات نداشتیم و تفکر اصلاحات با حضور ایشان ظهور و بروز پیدا کرد.
وی تصریح کرد: گروه‌ها و احزاب اصلاح طلب باید با تمرین دموکراسی، تحمل نظرات مخالف و دستیابی به بینش‌های رفیع در قلمرو سیاست گام بردارند تا اصلاح طلب واقعی باشند.
وی همچنین با بیان اینکه همه ملت ایران عزیز و محترم هستند، گفت: حقوق شهروندی همه افراد مساوی است و این نشانی از احترام به همگان در جمهوری اسلامی است.
استاندار یزد احزاب را به رعایت حقوق افراد در سخنرانی‌ها دعوت کرد و گفت: همه اقدامات باید به سود همه مردم باشد.
می‌رمحمدی در ادامه سخنان خود به وجود انجمن‌های غیردولتی(سمن‌ها) پرداخت و گفت: خوشبختانه سمن‌ها از دولت اصلاحات شکل گرفت و اکنون رسمیت یافته است.
وی افزود: انجمن‌های غیردولتی در دولت تدبیر و امید هم مورد توجه ریاست جمهوری قرار دارد، چرا که بدون مشارکت مردم نمی‌توان پیشرفت کرد. باید از همه ظرفیت‌ها استفاده کرد تا بتوان پیشرفت داشت. نباید در گذشته ماند چرا که ماندن در گذشته ممکن است ما را به گذشته سرگرم کند.
وی تأکید کرد: در دوره جدید استانداری یزد بهره گیری از عمل اندیشه و عقلانیت درراس امور است چرا که کارهای غیرعلمی و احساساتی موجب توفیق نخواهد شد.
وی همچنین بر تشکیل اتاق‌های فکر در حوزه‌های مختلف با حضور اندیشمندان تأکید کرد.
استاندار یزد همچنین نقش بانوان را در انقلاب و تاریخ انقلاب مهم قلمداد کرد و گفت: خانم‌ها در انقلاب پیشتاز بودند، ولی در حال حاضر نقش آنان آنجور که باید بروز پیدا نکرده است.
می‌رمحمدی در پایان سخنان خود گفت: پیام مردم مطلبی نیست که کسی آن را متوجه نشود. چرا که اگر کسی به آن توجه نکند اسباب عقب‌ماندگی خود را فراهم کرده است.
در ابتدای این دیدار نیز غلامعلی سفید استاندار اسبق یزد و تعدادی دیگر از فعالان اصلاح طلب به بیان دغدغه‌ها و انتظارات خود از استاندار جدید یزد بعنوان نماینده ارشد دولت تدبیرو امید در استان یزد پرداختند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز