خبرگزاری کار ایران

دولت برای طرح رتبه بندی معلمان ۲۵ هزار میلیارد تومان پیش بینی کرده است

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۶۹۴۶

وزیر آموزش وپرورش گفت: طرح رتبه بندی معلمان تا پیش از این فقط در حد افزایش حقوق بوده اما در رتبه بندی برای فرهنگیان لایحه ای که دولت سیزدهم به مجلس داده ۲۵ هزار میلیارد تومان پیش‌بینی کرده و اکنون این مصوبه در مجلس و شورای نگهبان در حال بررسی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، یوسف نوری، وزیر آموزش و پرورش در جمع فرهنگیان تربت حیدریه اظهار داشت: شأن معلم و نظام آموزش و پرورش را نباید در رسانه ها پایین بیاوریم و این را هم اعلام کردیم که رسانه یکی از ارکان فرایند تربیتی است و باید از ابزار و روش انتقال قدرت آن استفاده کنند.

وی تصریح کرد: برخی از رسانه ها ناآگاهانه در یک مسیری قرار می گیرند که نهایت آن به تضعیف مهمترین رکن مولد سازی انسان و تولید علم یعنی نظام تعلیم و تربیت مشغول می‌شوند، هر چند تعداد آنها هم زیاد نیست اما باید دقت کرد که هرچه به موضوع تعلیم و تربیت بیشتر پرداخته شود جامعه بالنده تر خواهد شد.

نوری بیان کرد: از طرفی معلمان هم دقت داشته باشند کار یک معلم طبق مقررات ۴۴ ساعت است که ۲۲ ساعت تدریس و ۲۲ ساعت طراحی سوال و مطالعه و ترسیم است، لذا ما با همین استدلال برای کسانی که اعلام می کنند نیروهای خدمات آموزشی ۲۴ ساعته هستند نسبت به پرداختی آنها طبق همان ۴۴ ساعت اقدام کردیم.

وزیر آموزش و پرورش گفت: تا قبل از این فضای آموزشی هر دانش آموز نزدیک ۱.۵ متر مربع  بوده و اکنون به برکت انقلاب اسلامی این فضا به ۵.۲ متر افزایش یافته است.

نوری، مهارت آموزی و کارآفرینی را از سیاست های مهم آموزش و پرورش عنوان کرد و افزود: کارآفرینی در دوره ابتدایی اتفاق می افتاد و تمام دبیرستانی ها و دانشگاهیان خلاق امروز در دوره ابتدایی استعدادهای آنها در قالب اختراعات و مهارت ها و نوآفرینی ها در دبیرستان و دانشگاه شکوفا شده است.

وی در خصوص وضعیت بازنشستگان گفت: بازنشستگان مبلغی را در سازمان تامین اجتماعی با بازنشستگان کشوری پس انداز کردند و متولی فرهنگیان هم این سازمانها هستند، البته این رفع مسئولیت از آموزش و پرورش نیست لذا در گام نخست نباید فاصله زیادی بین شاغلین و بازنشستگان باشد و در طرح تحول بنیادین این مورد نیز قید شده است.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه طرح رتبه بندی معلمان در اولویت دولت سیزدهم است، گفت: دولت تمام پیشنهادات دستگاههایی اجرایی برای افزایش حقوق کنار گذاشته و فقط رتبه بندی معلمان را در دستور کار قرار داده است.

نوری بیان داشت: طرح رتبه بندی معلمان تا پیش از این و در واقع فقط در حد افزایش حقوق بوده اما در رتبه بندی برای فرهنگیان لایحه ای که دولت سیزدهم به مجلس داده ۲۵ هزار میلیارد تومان پیش‌بینی کرده و اکتون این مصوبه در مجلس و شورای نگهبان در حال بررسی است. بزودی مجوز تعیین تکلیفی های آموزش و پرورش از سازمان امور استخدامی صادر خواهد شد و طبق توافق پرداخت برای حق التدریسی ها بصورت ماهیانه انجام می شود.

پیش از این احمد دهقان، نماینده پیشکسوتان فرهنگی به لزوم ارتقای منزلت فرهنگیان اشاره کرد و افزود: نباید تبعیضی بین معلم و سایر کارکنان دولت و همچنین تبعیضی بین معلم و بازنشسته باشد. تمام مزایای یک معلم در دوران آموزش و پرورش به محض بازنشستگی کم می شود و عملا بازنشسته وارد یک کُمای اقتصادی می شود‌.

دهقان گفت: قانون پاداش بازنشستگان فرهنگی ثمرات تلاش دکتر توسلی زاده نماینده وقت حوزه انتخابیه تربت حیدریه بود و برای همیشه این ماندگار شد و اکنون از نمایندگان فعلی می خواهیم منزلت اجتماعی معلمان و پیشکسوتان را ارتقا دهند‌.

دهقان بیان کرد: احداث ساختمان مستقل پیشکسوتان در چهاراه آسایش معطل اعتبار است، البته ۲۰۰ میلیون تومان هم برای آن اعتبار آمد اما نمی دانیم مسوولان وقت چه کردند؟ معاونت های پرورشی باید از جنس ولایی و جهادی باشند و با نگاه پرورشی دهه ۶۰ و مهارت آموزی در میدان حاضر باشند.

دهقان به مشکلات صندوق ذخیره فرهنگیان اشاره کرد و گفت: شش شرکت هلندیگ تحت پوشش صندوق ذخیره فرهنگیان است و باید فرزندان فرهنگیان در آن سهمی داشته باشند، چرا که این صندوق متعلق به فرهنگیان است.

محمد امانی، نماینده فرهنگیان نیز در خصوص مطالبات معلمان گفت: مالکیت صندوق ذخیره فرهنگیان اگر خصوصی است نحوه توزیع دارایی های آن را توضیح دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز