خبرگزاری کار ایران

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری گیلان تأکید کرد؛

ضرورت حمایت از هنرمندان صنایع دستی و معرفی هویت تاریخی گیلان

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۳۸۵۶

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری گیلان با تاکید بر معرفی هویت تاریخی استان، گفت: حمایت از هنرمندان صنایع دستی وظیفه مسئولان و متولیان است.

به گزارش ایلنا از رشت، کیمیا تنهایی امروز در مراسم افتتاح موزه تخصصی رشتی دوزی با بیان اینکه بسیاری از اماکن تاریخی و موزه‌های گیلان برای مردم ناشناخته است، اظهار کرد: باید برای معرفی بناهای تاریخی و ظرفیت‌های غنی این بخش به مردم فرهنگ سازی شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری گیلان با اشاره به اینکه هویت تاریخی استان از طریق محصولات هنرمندان نمایش داده می‌شود، افزود: باید غنای فرهنگی و تاریخی استان گیلان را به مردم معرفی کنیم.

وی با اشاره به اینکه قدمت رشتی دوزی به ۵۵۰ سال قبل از میلاد مسیح برمی‌گردد، ادامه داد: امیدواریم رسانه‌ها آنطور که شایسته است برای معرفی این میراث تاریخی کوشا باشند.

تنهایی با بیان اینکه اگر جوانان در داخل کشور به درستی حمایت شوند مهاجرت نمی‌کنند، بیان کرد: اگر جوانان نخبه و تحصیل کرده حمایت شده و به هویت تاریخی خود واقف باشند مهاجرت نمی‌کنند.

وی با بیان اینکه دولت فعلی در عمل نشان داده است که قصد کار کردن و حمایت از مردم را دارد، عنوان کرد: همه ما وظیفه داریم که تا حد امکان از هنرمندان صنایع دستی حمایت کنیم.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری گیلان با اشاره به اینکه جامعه به سمت الکترونیکی شدن پیش می‌رود، گفت: در سال‌های آتی همه کارها از بستر فضای مجازی دنبال می‌شود اما گردشگری تنها بخشی است که هرگز از رونق نمی‌افتد و باید از آن حمایت جدی تر شود.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز