خبرگزاری کار ایران

آئین ۵۵ سالگی تاسیس شرکت کارخانجات مخابراتی ایران ( ITMC) در شیراز:

برند ITMC یکی از الزامات توسعه یافتگی کشور است/ شرکت کارخانجات مخابراتی ایران در عرصه های مختلف نوآورانه ورود کرده است

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۰۴۸۷

آئین ۵۵ سالگی تاسیس شرکت کارخانجات مخابراتی ایران ( ITMC) در شیراز برگزار شد.

به گزارش ایلنا، مدیرعامل کارخانجات مخابراتی ایران در این مراسم گفت: در دو دهه اخیر با توجه به روند تغییر بازارهای مخابراتی کشور، استراتژی شرکت به سمت خروج از بازارهای تک محصولی و استفاده از تمامی ظرفیت های کارخانجات بوده و در این راستا و به موازات، همواره نسبت به توسعه روابط تجاری خود با شرکت ها و برندهای معتبر جهانی در حوزه IT از جمله شرکت های اروپایی و چینی نظیر SIEMENS، Alcatel، NEC، ZTE، Huawei، FiberHome و . . .  اقدام کرده است.

روح اله نصیری با بیان اینکه در فرآیـند همکاری در سنوات اخیر قـراردادهای مـخابراتی بـاهدف انتقال دانش فنی و ایجاد اشتغال ، در کارخانجات اجرائی شده است، عنوان کرد: بخش اعظمی از مراکز سوئیچ ثابت و همراه منصوبه در شبکه مخابراتی کشور، تولید این مجموعه صنعتی ملی بوده است و درحال حاضر نیـز پشتیبانی از بستر مذکور را  پس از سالها در اختیار دارد که این موضوع نشان دهنده اخذ یک سیاست راهبردی و مدبرانه در سطح مدیریت کلان کشور بوده است. 

وی افزود: این شرکت  با تکیه بر دانش فنی و نیروی انسانی متخـصص و کارآمد و با ورود به حوزه های نوین مخابراتی و غیرمخابراتی ، تولید انواع محصولات جنرال مبتنی بر سیـستم های الکترونیک و مکانیک ، راک های رکتی فایر ، منابع تغذیه و ترانسمیشن ، ساخت کولر و رکتی فایرهای مخابراتی ، سامانه ایستگاه هواشناسی ، سامانه برنامه ریزی آبیاری هوشمند و اجرای قراردادهـای نـگهداری و پشتیبانی مـراکز مخابراتی و شـبکه زیر ساخت فعالیت دارد.

مدیرعامل کارخانجات مخابراتی ایران با بیان اینکه طی یکسال گذشته ، تیم مدیریتی شرکت با برنامه ریزی مدون و اخذ استراتژی های جدید و با هدف توسعه سبد محصولات شرکت و ورود به بازارهای نوین ، موفقیت های چشمگیری حاصل کرده است، بیان کرد: تاکنون بالغ بر 900 میلیارد تومان قرارداد در حوزه های مختلف منعقد شده است.

پویایی برندهایی همچون ITMC  یکی از الزامات توسعه یافتگی  است

همچنین مشاور عالی مدیرعامل کارخانجات مخابراتی ایران و یکی از نویسندگان کتاب مانایی در این مراسم گفت: ممکن است برخی با تصوری غلط تاسیس این شرکت در زمان قبل از انقلاب را شاهکار دوره پهلوی بنامند اما واقعیت این است که در سال 1345 که این شرکت تاسیس شد سرانه برخورداری از تلفن در ایران با فاصله 27 درصدی با متوسط سرانه جهانی کمتر از نیم درصد بود.

دکتر صادق خانی علی اکبری، خاطرنشان کرد: در ابتدای انقلاب این آمار فقط به 2 درصد رسید و تمام رشد و پیشرفت صنعت تلفن و کارخانجات مخابراتی ایران مرهون تلاش های دولت های پس از انقلاب بخصوص شخص شهید قندی،  وزیر وقت پست، تلگراف و تلفن بود.

در ادامه دکتر محمد مراد بیات،  مدیرعامل مرکز فابا و دبیرکل رویداد بین المللی تراکنش در این مراسم با تجلیل از مدیران و پرسنل قبلی و فعلی کارخانجات مخابراتی ایران گفت:قدمت و در عین‌حال پویایی برندهایی همچون ITMC  یکی از الزامات توسعه یافتگی این سرزمین است.

وی گفت: اینکه امروزه مجموعه شرکت کارخانجات مخابراتی ایران در عرصه هایی همچون هوشمندسازی، محصولات و سولوشن های نوآورانه بانکی ورود کرده است، نشانگر تدوین استراتژی ها و برنامه های این شرکت همسو با فرایند شتابان فناوری در هزاره سوم است .

بیات خاطرنشان کرد: امروزه شاهد پدیده های نوینی همچون تلکوبانک‌ها هستیم که بیانگر نزدیکی ومشارکت صنعت بانکداری و صنعت تلکام است و شرکتی همچون ITMC می تواند محصولات و سولوشن های های خود را هدفمند در این راستا سوق و ارتقا دهد .

مدیرعامل مرکز فابا ضمن ستایش از انگیزه جهادی و مدیریت علمی تیم مدیریتی فعلی شرکت کارخانجات مخابراتی ایران افزود: امروز با توافق نامه همکاری فی‌مابین مرکز فابا و ITMC می توانیم زمینه را برای توسعه محصولات دانش بنیان بیش از پیش فراهم سازیم و آینده بهتری را برای ایران اسلامی در عرصه فناوری‌های نوین رقم بزنیم.

در این مراسم کتاب « مانائی » که برگرفته از تاریخچه ، توانمندی ها ، راز ماندگاری ، چشم انداز و    برنامه های آتی شرکت کارخانجات مخابراتی ایران  است نیز رونمایی شد.

در پایان مراسم از نمایشگاه تخصصی شرکت کارخانجات مخابراتی ایران بازدید بعمل آمد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز