خبرگزاری کار ایران

باغدار نمونه قزوینی خواستار شد؛

ضرورت ادامه فعالیت شورای باغستان و عملی کردن تصمیمات آن

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۹۱۱۹

باغدار نمونه قزوینی گفت: شورای باغستان 9 عضو دارد اما هیچ کدام از ارگان‌های عضو آن برای باغستان کاری نکرده و دستگاه‌های دولتی استان وظایف خود را انجام نمی‌دهند و شورای باغستان دو سال است که تشکیل نشده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، مرتضی تدین در مراسم تقدیر از باغدار استان که پیش از ظهر امروز در سالن جلسات اداره کل اسناد و کتابخانه ملی قزوین برگزار شد، گفت: در گذشته کارهای خوبی انجام شده که آثار آن هنوز هم وجود دارد، من حدود 42 سال است که تمام وقت خود را در باغستان صرف می‌کنم و شاهد اتفاقات مختلف باغستان هستم، بزرگترین موزه کشاورزی در نتیجه کارشکنی جهاد کشاورزی در استان طی سال‌های گذشته تعطیل شد.

این باغدار قزوینی ادامه داد:  طی این مدت باغداری اقدامات و پژوهش‌های مختلفی را انجام دادم و در مزرعه خود 400 نوع گیاه پرورش داده و در حال اخذ مجوز گردشگری کشاورزی هستم؛ البته تا کنون نیز مهمانی به‌صورت تور داشتیم و این کار ادامه دارد.

وی عنوان کرد: عدم همکاری با باغداران و نشناختن آن‌ها از مشکلات مهم پیش روی ما است، ما باغستان را می‌بینیم اما باغداران دیده نمی‌شوند و حمایت‌ها و اقدامات لازم برای حفظ باغستان به صفر رسیده و هیچ ارگانی فعالیتی در این باره ندارد.

تدین ادامه داد: حتی وقتی از اداره کل محیط زیست برای سنجاب‌ها کمک خواستیم گفتند هیچ کاری نمی‌توانیم انجام دهیم،  اگر بنیاد مسکن از باغداران حمایت کند شاید علاقه به تغییر کاربری کاهش پیدا کند.

این باغدار قزوینی تاکید کرد: خواستار ادامه فعالیت شورای باغستان و عملی کردن تصمیمات هستیم، در نتیجه برخی فعالیت‌های صورت گرفته و حمایت تشکل‌ها طرح‌هایی که  مزاحم باغستان بود منتفی شد و امیدواریم ارگان‌های مختلف نیز به وظایف خود عمل کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز