خبرگزاری کار ایران

معاون دانشگاه علوم پزشکی تبریز:

اُمیکرون به آذربایجان شرقی رسید/شناسایی چهار مبتلا به سویه جدیدکرونا

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۷۳۳۹

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز از شناسایی چهار فرد مبتلا به سویه اُمیکرون ویروس کرونا در آذربایجان‌شرقی خبر داد و گفت: این افراد از شهرهای تبریز و هریس بوده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از تبریز، عباسعلی درستی در یک گفت‌وگوی خبری با اشاره به تداوم روند نزولی ابتلا به کرونا در آذربایجان‌شرقی افزود: اکنون تعداد بستری‌های کرونایی در استان به زیر ۳۰۰ نفر رسیده است.

وی بیان کرد: روزانه نتیجه آزمایش کرونای ۵۰ تا ۶۰ نفر در آذربایجان شرقی مثبت اعلام می‌شود.

وی اضافه کرد: تعداد فوتی‌های روزانه ناشی از ابتلا به کرونا در استان نیز چهار پنج نفر است.

درستی اظهار کرد: در زمان حاضر ۸۰ تا ۹۰ بیمار کرونایی در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های استان بستری هستند که ۵۰ تا ۶۰ نفر از آن‌ها بدحال بوده و متصل به دستگاه نفس می‌کشند.

وی افزود: روند واکسیناسیون در استان به شکل مطلوبی ادامه دارد، اما هنور تعداد کثیری از افراد برای تزریق دز دوم و سوم به مراکز مراجعه نکرده‌اند، در نتیجه سرعت واکسیناسیون در حد مطلوب نیست.

وی یادآوری کرد: با گسترش سویه جدید ویروس کرونا، امیکرون، دریافت هر سه دز واکسن حیاتی بوده و در این راستا از تمام هم استانی‌های عزیز درخواست می‌کنیم نسبت به تزریق هر سه دز واکسن کرونا سریعا اقدام کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز