خبرگزاری کار ایران

۴۰ درصد از ناوگان حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی فرسوده است

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۲۰۴۷

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: هم اکنون ۴۰ درصد از ناوگان حمل‌ و نقل جاده‌ای خراسان رضوی در سن فرسودگی قرار دارند و برای نوسازی ناوگان به اعتبار نیاز داریم.

به گزارش ایلنا از مشهد، ابراهیم نصری در همایشی که به مناسبت هفته حمل‌ونقل و رانندگان در مشهد برگزار شد، گفت: نوسازی ناوگان فرسوده حمل‌ونقل جاده‌ای استان شامل اتوبوس، مینی‌بوس، سواری کرایه، وانت‌بار برون‌شهری و کامیون به ۱۶ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری نیاز دارد؛ درمجموع هم‌اکنون ۴۰ درصد از ناوگان حمل‌ و نقل جاده‌ای خراسان رضوی در سن فرسودگی قرار دارند و برای نوسازی ناوگان با اولویت بخش حمل‌ونقل مسافر در یک دوره پنج‌ساله به این اعتبار نیاز است.

وی گفت: ۷۷ درصد اتوبوس‌ها، ۹۴ درصد مینی‌بوس‌ها، ۷۰ درصد سواری‌های کرایه، ۵۹ درصد کامیون‌ها، ۳۳ درصد کفی‌ها و ۱۵ درصد وانت‌بار‌های حمل‌ونقل عمومی جاده‌ای استان در سن فرسودگی هستند.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: از ابتدای سال، ۱۶۵ دستگاه انواع وسایل نقلیه نو با ۲۵۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری بخش خصوصی وارد چرخه حمل‌ونقل جاده‌ای استان شده است.

نصری گفت: وضعیت نامناسب کنونی راه‌ها و بزرگراه‌های استان نباید ادامه داشته باشد، زیرا هرسال که عملیات‌ترمیم این زیرساخت‌ها به تأخیر بیفتد، نگهداری آن‌ها پرهزینه‌تر خواهد شد.

وی گفت: یک کیلومتر روکش آزادراه ۶ میلیارد تومان و ساخت یک کیلومتر راه روستایی چهار میلیارد تومان هزینه دارد، باوجود این هزینه‌ها باید از متکی بودن به بودجه دولت جدا شود و خود به‌عنوان یک سازمان درآمدزایی کنیم، استان‌ها باید درآمد‌های خود را به خزانه واریز و سپس برای مصارف مردم هزینه کنند.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: سالانه به حدود پنج هزار میلیارد تومان منابع برای رفع عقب‌ماندگی بودجه‌ای سال‌های گذشته و ترمیم جاده‌های استان نیاز است و پس از این که مشکلات کنونی را رفع کردیم همه‌ساله به سه هزار میلیارد تومان بودجه برای نگهداری صحیح و به‌موقع ۲۰ هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه استان نیاز داریم.

نصری گفت: در بخش حمل‌ونقل مسافر، اکنون در پایانه مسافربری امام رضا (ع) مشهد ۹۵ درصد فروش بلیت از طریق سامانه‌های فروش در خارج از پایانه انجام می‌شود و می‌توان گفت دلالی‌ها در این پایانه برطرف شده است و مسافران باحرمت، از خدمات پایانه استفاده می‌کنند که بعد از سال ۱۴۰۱ شیوه مدیریتی پایانه امام رضا (ع) در سراسر نقاط کشور اجرا می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز