خبرگزاری کار ایران

دبیر کمیسیون هماهنگی بانک های آذربایجان شرقی خبرداد ؛

افزایش تعاملات بانک‌های استان با فعالیت۳۱ بانک و موسسه مالی واعتباری در استان

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۱۹۵۲

دبیر کمیسیون هماهنگی بانکهای آذربایجان شرقی گفت:۱۱ هزار و ۷۵۶ نفر کل پرسنل در۳۱ بانک و موسسه مالی واعتباری آذربایجان شرقی فعالیت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از تبریز ،عادل غلامی  در جلسه بررسی عملکردی ۸ ماهه بانک‌های دولتی و نیمه دولتی آذربایجان شرقی با بیان اینکه بانک‌های استان در دوسال گذشته با وجود بحران کرونا و مشکلات اقتصادی کارنامه درخشانی داشته اند،گفت:در دوسال اخیر بانک‌ها فعالیت خود را با وجود تراکم کاری ادامه و وظایف محوله را انجام داده‌اند که متاسفانه یک سوم کارکنان بانکی به کرونا مبتلا شدند و ۲۳فوتی کرونایی داشتیم.

وی ادامه داد:۱۱  هزار و۷۵۶ نفر در ۳۱ بانک دولتی و غیر دولتی و موسسات اعتباری و بانک‌های قرض الحسنه مشغول به کار هستند.

رئیس بانک ملی استان با بیان اینکه آذربایجان شرقی رتبه هفتم مصارف در سیستم بانکی کشور را دارد گفت: در زمینه منابع هم رتبه ششم را داریم.

وی خاطر نشان کرد: اگر خواهان افزایش قدرت تسهیلات دهی بانکهای استان هستیم باید شرکت های بزرگ،حساب های اصلی خود را در بانکهای استان متمر‌کز کنند.

دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان با اشاره به جایگاه بانک های دولتی و خصوصی در پرداخت تسهیلات تصریح کرد:۹۰ درصد تسهیلات توسط بانکهای دولتی و ۱۰ درصد توسط بانکهای خصوصی پرداخت می شود.

وی عنوان کرد:نسبت مصارف به منابع ۱۲ بانک دولتی در آذربایجان شرقی با کسر سپرده قانونی بانک مرکزی ۸۹ درصد است.

غلامی با اشاره به حمایت بانکهای استان از صنعتگران و واحدهای تولیدی بیان کرد:اعتبار اسنادی صادره در ۸ ماهه سال جاری حدود دوبرابر سال گذشته بوده است.

رئیس بانک ملی استان در خصوص حمایت بانکی  ازکسب  و کارهای آسیب دیده از کرونا در استان خاطر نشان کرد:به ۱۳ هزار و ۹۹۵ پرونده تسهیلات به مبلغ۴۰۱۰میلیارد ریال پرداخت شده و درصد پرداختی به کل ۶۹ درصد بوده است.

دبیر کمیسیون هماهنگی بانکهای استان از افزایش پرداخت تسهیلات ازدواج در استان خبر داد و گفت: درهشت ماهه امسال درصد پرداختی به کل معرفی شدگان ۸۹ درصد بوده که به نسبت سال گذشته تعداد متقاضیان در صف تقریبا نصف شده است.

وی عنوان کرد:عملکرد شبکه بانکی استان در خصوص تسهیلات تکلیفی از ابتدای سال تا پایان شهریور ماه نشان می دهد که نزدیک به ۷۰ درصد پرداختی داشته ایم.

وی با بیان اینکه شبکه بانکی استان خواستار حمایت مسئولان ارشد استان است،بیان کرد: ۹۶ درصد مصوبات بانکی ستاد تسهیل اجرا شده  و همکاران بانکی نهایت همکاری را داشته اند.

وی با اشاره به برخی از مشکلات اعطای تسهیلات در استان عنوان کرد: باوجود مشکلاتی مانند عدم تکمیل پرونده و یا عدم مراجعه در مهلت مقرر و به‌رغم هجمه هایی که به سیستم بانکی صورت می گیرد تلاش کرده ایم تابیشترین همراهی را با تولید داشته باشیم.

غلامی همچنین با تقدیر از عملکرد معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری آذربایجان شرقی گفت:  حمایت های مسئولان ارشد اقتصادی استان از بانک ها نقطه قوت و قوت دلی برای توسعه فعالیت بانک ها در استان است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز