خبرگزاری کار ایران

رئیس‌کل دادگستری استان مرکزی خبر داد:

کمک های 37 میلیارد ریالی خیران استان مرکزی برای آزادی زندانیان

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۷۲۲۲

رئیس‌کل دادگستری استان مرکزی گفت: خیران استان مرکزی از ابتدای سال جاری تا پایان آبان ماه گذشته، 37 میلیارد ریال کمک های نقدی برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد اهداء کردند که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته 21 درصد رشد داشته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت‌الاسلام سید عبدالمهدی موسوی در جلسه اعضای هیأت امنای ستاد دیه استان مرکزی، افزود: شمار مبادله‌های بانکی کمک‌های مردمی در سال جاری بیش از 300 درصد رشد داشته و از 2400 مبادله به 7700 مبادله رسیده است.

وی ادامه داد: بر این اساس حضور زندانیان محکومان مالی زیر 500 میلیون ریال در ندامتگاه‌های استان به صفر رسیده است. همچنین با حمایت‌ خیران استان در سال جاری 200 زندانی و سال گذشته نیز 192 زندانی جرایم غیرعمد از بند رها شده و به کانون خانواده بازگشتند که این اقدام خداپسندانه خیران جای تقدیر دارد.

رئیس‌کل دادگستری استان مرکزی اظهار داشت: تعداد محکومان نفقه در ندامتگاه‌های استان مرکزی چندین بار در سالهای گذشته به صفر رسیده و تا حد امکان محکومان مهریه و دیه‌های ناشی از تصادفات در زندان نگهداری نمی‌شوند.

موسوی تصریح کرد: کمک به آزادی زندانیان یکی از امور شایسته‌ای است که در بسیاری از مواقع یک خانواده از فروپاشی نجات پیدا می‌کند. بنابراین باید تدابیری اندیشیده شود تا شمار خیران این حوزه روز به روز افزایش یابند.

وی بیان داشت: اطلاع‌رسانی و اعتمادزایی در موضوع افزایش کمک‌های مردمی به ستاد دیه بسیار حائز اهمیت است و باید از تمامی ظرفیت رسانه ملی و استانی و روابط عمومی ادارات برای ترغیب مردم به روی آوردن به این حرکت خدا پسندانه استفاده شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز