خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با اینا مطرح شد؛

سالن‌هایی که در اختیار نهاد کتابخانه‌های عمومی قرار گرفته به اهالی هنر تئاتر بازمی‌گردد

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۵۳۰۴

مدیر هماهنگی امور استان‌های اداره کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: برای کمبود فضاهای تئاتر امیدواریم شاهد این باشیم که سالن‌هایی که در اختیار نهاد کتابخانه‌های عمومی قرار گرفته به صاحبان اصلی خود که اهالی فرهنگ و هنر هستند واگذار شود.

حسن رونده در حاشیه اختتامیه بیست و سومین جشنواره تئاتر قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در قزوین درباره جشنواره‌های استانی گفت: در سال جاری قزوین بیست و سومین دوره جشنواره استانی را تجربه کرد و به توجه به برنامه ریزی‌های صورت گرفته از فروردین ماه فراخوان جشنواره اعلام شده و برنامه‌ها چیدمان شد، البته کرونا شرایط ما را خیلی سخت کرد و مجبور به تغییر تاریخ‌ها بودیم.

مدیر هماهنگی امور استان‌های اداره کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: سالن‌ها دو سال تعطیل بود و جشنواره در قالب مجازی برگزار می‌شد؛ اما امسال در برخی استان‌ها کاملا حضوری برگزار شد.

وی بیان کرد: دومین بار است که در استان قزوین حضور پیدا می‌کنم، کارهایی که در این دوره از جشنواره دیدیم به مراتب رشد داشته و حضور جوانان و تولیدات قابل توجهی را شاهد بودیم.

این مسئول درباره پیگیری خانه تئاتر و افزایش فضاهای هنری قزوین گفت: بنا است برای داشتن فضاهای مورد نیاز تئاتر با مدیرکل کتابحانه‌های عمومی توافق شود تا سالن‌هایی که در گذشته جزء وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بوده و بعدها به نهاد کتابخانه‌های عمومی واگذار شده، مجدد در اختیار هنرمندان قرار گیرد و در این زمینه قول‌های مساعدی داده شده است.

وی ادامه داد: قزوین از بضاعت‌های خوبی برخوردار بوده و هنرمندانی دارد که سال‌های سال در جشنواره‌های مختلف منطقه‌ای، فجر، دفاع مقدس و سایر موارد حضور پررنگی داشتند و امیدواویم این سالن‌ها به زودی واگذار شود.

رونده درباره حمایت از هنرمندان عرصه تئاتر عنوان کرد: از زمان شیوع کرونا وزارت فرهنگ و ارشاد به فراخور اتفاقات متفاوت بسته‌های حمایتی متعددی را برای اهالی تئاتر مهیا کرده‌اند که در قالب‌های مختلف از جمله هنرکارت، وام‌های کم بهره و بلاعوض و ظرفیت ۵۰ درصدی تالارها و سالن‌های نمایشی بود ارائه شده است.

وی اظهار کرد: در حوزه استان‌ها حمایت‌های خوبی داشتیم و این اتفاق را به فال نیک می‌گیریم و در سال ۱۴۰۰ مواردی مانند سهمیه گروه‌های نمایشی، مالی، هنرکارت و بیمه درمانی هنرمندان تئاتر را پیگیر هستیم و امیدواریم در صندوق حمایت از هنرمندان شاهد تحقق این امر باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز