خبرگزاری کار ایران

کارشناس سازمان هواشناسی اعلام کرد:

ورود موج بارشی از شمال غرب به کشور/هوای پایتخت کاهش می یابد

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۳۹۸۳

کارشناس هواشناسی به بررسی وضعیت جوی کشور طی چند روز آینده پرداخت.

به گزارش ایلنا، کبری رفیعی گفت: امروز سامانه بارشی از شمال غرب وارد کشور می‌شود که ابتدا در آذربایجان غربی و شرقی، اردبیل و کردستان شاهد بارش خواهیم بود. در مناطق مرتفع و کوهستانی این استان‌ها بارش‌ها به شکل برف خواهد بود. همچنین فردا پنجشنبه گستره‌ بارش‌ها علاوه بر شمال غرب، مناطق غرب و جنوب غرب، دامنه‌های جنوبی البرز و نیز غرب استان‌های اصفهان، فارس و شمال بوشهر را در بر می‌گیرد.

وی ادامه داد: در مناطق جنوبی کشور این بارش‌ها همراه با رعد و برق خواهد بود. همچنین بارش‌ها در مناطقی از شمال غرب و ارتفاعات استان‌هایی که در البرز مرکزی و زاگرس مرکزی واقع شده اند به شکل برف خواهد بود. در مناطق مرکزی و جنوبی کشور هم بارش پراکنده و وزش باد شدید موقتی را انتظار داریم. آب‌های دریای خزر در روز‌های پنجشنبه و جمعه مواج خواهد بود.

این کارشناس هواشناسی اذعان داشت: روز شنبه در خراسان رضوی و شمال خراسان شمالی بارش‌های پراکنده‌ای رخ می‌دهد و به تدریج این سامانه بارشی از کشور خارج می‌شود. روز شنبه در سایر مناطق کشورمان جوی آرام خواهیم داشت. از نظر شرایط دمایی روز‌های پنجشنبه و جمعه نیمه شمالی کشور بین هشت تا دوازده درجه کاهش دما را خواهند داشت. اما آلودگی هوا در شهر‌های صنعتی و پر جمعیت مثل تهران، اصفهان و مشهد تا اواسط وقت فردا پنجشنبه ادامه پیدا خواهد کرد. اما از اواخر وقت فردا از میزان آلودگی‌ها در این شهر‌ها کاسته خواهد شد.

رفیعی درباره آخرین وضعیت جوی پایتخت گفت: تهران امروز نیمه ابری و غبارآلود خواهد بود. حداکثر دمای تهران هجده درجه سانتیگراد و حداقل دما نیز امروز به ده درجه بالای صفر رسید که پیش بینی می‌کنیم فردا حدودا به شش یا هفت درجه بالای صفر برسد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز