خبرگزاری کار ایران

حضور ۲۰ مربی پرتاب چکش کشور در کلاس مربیگری ارومیه

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۳۸۲۹

دبیر کل فدراسیون دو و میدانی ایران از برگزاری کلاس مربیگری دو ومیدانی با حضور ۲۰ مربی پرتاب چکش کشور در ارومیه خبر داد.

به گزارش ایلنا، علی رضایی روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران در ارومیه با بیان اینکه حضور یک مربی تراز نخست دنیا در ارومیه و برگزاری کلاس مربیگری در استان اقدامی بسیار مناسب است گفت: یک تفاهم نامه نیز با کنفدراسیون دوومیدانی بلاروس در این زمینه به امضا خواهد رسید.

رضایی افزود:این رشته ورزشی از نظر امکانات و وجود سالن‌های ورزشی نیازمند توجه بیش از پیش مسئولان است و باید اماکن تخصصی در استان‌ها به هیات دوومیدانی تحویل داده شود تا ورزشکاران بتوانند از امکانات موجود بهره لازم را ببرند.

دبیرکل فدراسیون دوومیدانی افزود: آموزش، تبادل اطلاعات روز دنیا و برگزاری اردوهای آموزشی، برگزاری مسابقات ورزشی از اهداف این تفاهم نامه است.

وی با اشاره به برگزاری یک کلاس آموزشی در ارومیه نیز گفت: ۲۰ مربی کشور در رشته پرتاب چکش در این کلاس‌ حضور دارند.

وی تاکید کرد: خوشبختانه ایران با دارا بودن بستر مناسب در رشته ورزشی دو و میدانی از این امکان برخوردار است تا میزبان تیم های مختلف دو و میدانی از اقصی نقاط دنیا باشد.

در ادامه ایوان تیخن رئیس فدراسیون دوومیدانی بلاروس از انعقاد تفاهم نامه همکاری بین فدراسیون دو و میدانی ایران و بلاروس خبر داد و گفت: با امضای این تفاهم نامه  پذیرای ورزشکاران ایرانی در بلاروس خواهیم بود و تیم دو و میدانی ایران نیز  می‌تواند برای برگزاری  اردوها در بلاروس برنامه ریزی کند.

تیخن با اشاره به برگزاری کلاس های آموزشی دو و میدانی ایران در ارومیه  گفت:ارومیه قطب پرتاب چکش در ایران است این کلاس ها نیز  با حضور مربیانی از سراسر ایران در روزهای نهم و دهم آذر ماه در ارومیه در حال برگزاری است.

وی با بیان اینکه  زیر ساخت‌های ورزش دو و میدانی در ارومیه برای رشد رشته دوومیدانی قابل توجه است گفت:بی تردید این همکاری موجب برقراری تعاملات بیشتر و رشد و توسعه بیش از پیش دو و میدانی هر دو کشور در آینده نزدیک خواهد شد.

تیخن از ورزش به عنوان ابزاری برای پیوند کشورها یاد کرد و اظهار داشت: امیدوارم از طریق ورزش دوومیدانی زمینه همکاری‌های مشترک میان دو کشور بیش از پیش فراهم شود.

رئیس فدراسیون دو و میدانی بلاروس با بیان اینکه برای کسب مدال در المپیک پارامترهای زیادی نیاز است گفت: خوشبختانه اکثر ورزشکاران دو و میدانی ایران بیشتر این پارامتر ها را دارا هستند.

تیخن افزود: مربیان ایران برای انتخاب شاگردان خود باید حساسیت بیشتری از خود نشان دهند تا شاهد درخشش ورزشکاران در میادین جهانی باشند.

ایوان تیخن با استقبال از برگزاری اردوهای مشترک در ایران افزود: مربیانی در این استان و کشور وجود دارد که عاشق این رشته ورزشی هستند و جوانان فعال این رشته نشان می‌دهد که آینده آن در استان بسیار روشن است.

وی با اشاره به لزوم برنامه ریزی در رشته پرتاب چکش گفت: با برنامه ریزی دقیق می‌توان آینده درخشانی را برای این رشته رقم زد زیرا رکورد ایران ۷۷.۳۰ متر ثبت شده است و این یعنی ایران در آسیا رتبه نخست را می‌تواند داشته باشد.

به گزارش ایلنا، کلاس های مربیگری پرتاپ چکش با حضور ایوان تیخن رئیس فدراسیون بلاروس در روزهای نهم و دهم آذرماه در ارومیه برگزار می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز