خبرگزاری کار ایران

آغاز بیست و سومین جشنواره تئاتر استانی در قزوین

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۳۵۰۰

دبیر جشنواره و معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین از آغاز بیست و سومین جشنواره تئاتر استانی از امروز به مدت سه روز در قزوین خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، امیر ملاحسنی با اعلام این خبر گفت: در این جشنواره ۱۴ گروه نمایشی در مرحله نخست شرکت کردند که بعد از بازبینی هیات داوران، هشت نمایش منتخب برای اجرای روی صحنه انتخاب شدند که بعد از داوری نهایی به جشنواره فجر راه خواهند یافت.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین اظهار داشت: داوری این دوره از جشنواره توسط فرهاد تجویدی کارگردان، بازیگر و مدرس تئاتر، شهرام زرگر مدرس دانشگاه، مترجم، نویسنده و بازیگر تلویزیون، سینما و تئاتر و محمد لارتی کارگردان، تهیه کننده، آهنگساز و بازیگر انجام خواهد شد.

ملاحسنی با اشاره به اجرای هشت گروه نمایشی منتخب در طول برگزاری جشنواره تئاتر استانی، تصریح کرد: سندروم سقوط به نویسندگی و کارگردانی حامد شهرتی از محمدیه، آذر اندوهبار به نویسندگی علی میرزا عمادی و کارگردانی میثم ملازینل از قزوین، زندگی شیرین با مزه سگی به نویسندگی حامد مکملی و کارگردانی مرتضی نجفی از قزوین، پروانه الجزایری به نویسندگی پیام لاریان و کارگردانی سعید شیخی از قزوین به روی صحنه می‌رود.

او ادامه داد: همچنین نمایش‌های دست‌های دکتر زمل وایس به نویسندگی نغمه ثمینی و کارگردانی سعید محرابی از قزوین، ماه پیشونی به نویسندگی و کارگردانی کمال زارعی از تاکستان، کوف بور به نویسندگی و کارگردانی حامد مکملی از قزوین و رقص روی لیوان‌ها به نویسندگی امیررضا کوهستانی و کارگردانی ابوالفضل هادی پور از الوند آثار راه یافته به بیست و سومین جشنواره تئاتر استان قزوین هستند.

دبیر جشنواره تصریح کرد: بیست و سومین جشنواره تئاتر استانی قزوین از ۹ تا ۱۲ آذرماه ۱۴۰۰ در سالن استاد فرخ منش مجتمع فرهنگی هنری ارشاد قزوین و سالن علامه رفیعی با ۵۰ درصد ظرفیت در ساعت‌های ۱۲، ۱۷ و ۲۰ برگزار می‌شود.

ملاحسنی با بیان اینکه ارائه کارت واکسن برای تماشاچیان در سالن‌های اجرا اجباری است، افزود: رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در طول برگزاری بیست و سومین جشنواره تئاتر قزوین مورد تاکید است و مراسم اختتامیه و معرفی برگزیدگان ۱۳ آذر ماه در سالن کتابخانه امام خمینی (ره) برگزار خواهد شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز