خبرگزاری کار ایران

نماینده قزوین در مجلس:

رسانه حق قضاوت ندارد/ کمیسیون مشترک صیانت از فضای مجازی دارای فضایی باز است

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۱۴۹۱

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی گفت: در رسانه ما حق قضاوت نداریم، رسانه‌ها واسط بین صاحب و مصرف کننده پیام هستند و نباید بیشتر از این برای رسانه وظیفه تعریف کرد اما در رسانه شاهد این هستیم که افراد قضاوت می‌شوند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، لطف الله سیاهکلی در مراسم تحلیف داوطلبان عضویت در هیئت منصفه استان که صبح امروز در سالن جلسات دادگستری برگزار شد، گفت: هیئت منصفه تیمی تخصصی است و برای حوزه تخصصی خود تصمیم می‌گیرند و وجود آن از کارهای مهم و ارزشمند است.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: رسانه صرفا اطلاع رسان و واسط بوده و بسته بندی پیام را به عهده دارد و پیام را در قالب‌های مختلف به مخاطب ارسال می‌کند و در این مسیر باید اصل و مفهوم پیام حفظ شود.

وی عنوان کرد: وظیفه رسانه نقد عقیم است و نمی‌توان و باید عین مطلبی که توسط فردی که سخنی از او نقل می‌شود منتقل شود و نباید حرف خود را به جای او زد؛ البته تفسیر کردن آزاد است.

این مسئول ادامه داد: با حضور فضای مجازی بسیاری از افرادی که رسانه‌ای نیستند هم رسانه داشته و  کار رسانه‌ای می‌کنند و گاهی حیثیت یک فرد تحت تاثیر قرار می‌گیرد و حتی باعث ایجاد مشکلات مختلف و طلاق می‌شود.

وی بیان کرد: در کشور ما آزادی به وفور وجود دارد و ما اهل قلم آزادانه قلم می‌زنیم، چرخش آزاد اطلاعات به این معنا نیست که هر چیزی را که خودم و حزب و تیمم دوست دارد بنویسیم؛ بلکه باید آنچکه درست است نوشته شود.

سیاهکلی ادامه داد: اعضای هیئت منصفه باید در قضاوت انصاف داشته باشند و به سمتی بروند که صاحبان رسانه وظیفه اصلی خود که شامل اطلاع رسانی صحیح، چرخش آزاد اطلاعات و کمک به مصرف کننده و مخاطب است را انجام دهد.

وی اظهار کرد: باید خبری منتقل شود که در آب و نان مردم تاثیرگذار باشد و فرد بر مبنای آن برای زندگی خود تصمیم بگیرد و زندگی و مناسبات خود را تنظیم کند؛ حال اگز رسانه تشویش اذهان داشته باشد عواقب آن گریبان‌گیر می‌شود.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس گفت: همه ما ذیل قانون زندگی می‌کنیم و اگر درست باشد همه بهره‌مند می‌شویم و اگر غلط باشد نیز همه تحت تاثیر آن قرار می‌گیریم؛ قانون بیشتر باید ایجابی باشد تا مردم در سایه آن قدرت توسعه و پیشرفت داشته باشند؛ البته در برخی مواقع نیز برخورد سلبی لازم است اما تعداد این برخوردها باید حداقل باشد.

وی ادامه داد: قانون باید به‌گونه‌ای باشد که عموم مردم از آن منتفع شوند نه اینکه آسیب ببینند؛ بنابراین در حوزه قانونی که درباره فضای مجازی در مجلس درحال طرح و بررسی است به‌عنوان سخنگوی کمیسیون مشترک آمادگی شنیدن و انتقال مطالب درباره آن هستم.

این مسئول عنوان کرد: کمیسیون مشترک دارای فضای است و با حضور رسانه‌ها و آنلاین است و تمام مباحث قابل شنیدن است و مطالب مطرح پیشنهادی را نیز در آن انتقال خواهیم داد. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز