خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد:

شناسایی و پلمب تمام چاه‌های غیرمجاز قزوین تا سال 1401

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۱۴۲۳

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای قزوین گفت: تا کنون تعداد زیادی از چاه‌های غیرمجاز شناسایی و مسدود شده و پیش‌بینی می‌کنیم با ادامه این روند در سال 1401 چاه غیرمجازی در استان نداشته باشیم.

یدالله ملکی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در قزوین با اشاره به اقدامات انجام شده شرکت آب منطقه‌ایی در راستای مدیریت منابع آب گفت: بستن چاه‌های غیرمجاز از اقدامات اساسی صورت گرفته در این حزوه است که طی دو سال گذشته 800 تا 900 حلقه چاه مسدود شدند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای قزوین ادامه داد: کنترل برداشت میزان آب و جلوگیری از اضافه برداشت با  نصب کنتور هوشمند از اقدامات مهم آب منطقه‌ای در راستای مدیریت آب بود و تا کنون 3 هزار و 800 حلقه چاه مجهز به کنوتور هوشمند شده‌اند.

وی عنوان کرد: تاسیس رصد خانه آب  یکی از اقدامات دیگری است که در استان در حال انجام است که با به نتجیه رسیدن این طرح میزان برداشت آب از منابع آب‌های زیرزمینی کنترل می‌شود.

این مسئول تاکید کرد: باتوجه به شرایط موجود استفاده بهینه از منابع آبی در بخش‌های مختلف بویژه بخش کشاورزی ضرورت دارد و لازم است علاوه بر اقداماتی که از سمت مسئولین صورت می‌گیرد، اطلاع رسانی‌های لازم در این زمینه نیز انجام شود تا عموم مردم نسبت به استفاده صحیح از منابع آبی آگاهی پیدا کنند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز