خبرگزاری کار ایران

معاون توسعه روستایی رئیس جمهور خبر داد؛

راه های روستایی کالپوش شاهرود زیرسازی و بهسازی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۲۳۶۷

معاون توسعه روستایی، مناطق محروم و عشایر ریاست جمهوری گفت: راه های روستایی در این شهرستان با اختصاص بودجه لازم به زودی زیرسازی و بهسازی خواهد شد.

 به گزارش ایلنا از سمنان، سید امیر حسین مدنی معاون توسعه روستایی، مناطق محروم و عشایر ریاست جمهوری در نشست با اعضای شوراهای اسلامی و دهیاران بخش کالپوش گفت: حضور در بین مردم اولویت دولت سیزدهم است چرا که مشکلات را می‌توان با دستورات ساده بین دستگاه‌ها رفع کرد.

وی افزود : یکی از تأکیدات ویژه رئیس جمهور در سفر به مناطق محروم و استان‌ها، به همین دلیل است زیرا می‌توان بسیاری از مشکلات را حتی بدون اعتبارات حل کرد.

مدنی تصریح کرد: این رویه تاکنون رخ نداده اما باید تغییر کند،  اینکه یک دولت برود و دولتی بیاید و نظام جدیدی در بخش اداره کشور روی کار بیاید و کار را تفاوت دهد، یک شبه امکان پذیر نیست اما سعی داریم به این سمت حرکت کنیم.

معاون رئیس جمهور اظهار کرد :  در بخش‌های اعتباری وضعیتی که کشور به آن دچار شده نشأت گرفته از مشکلات و مسائل مرتبط با کسری بودجه است.

وی بیان کرد: در سال جاری رقم قابل توجهی از بودجه، کسری است و باید دولت بتواند این کشور را با همه ابعاد و مختصات و مشکلات اداره کند.

وی ادامه داد: چیزی که دولت رئیسی دنبال می‌کند، اولویت آن تکمیل پروژه‌های نیمه تمام است و پروژه‌های جدیدی شروع نشود.

مدنی یادآور شد: قبل از سفرهای استانی کار کارشناسی صورت می‌گیرد و شهرستان‌های مختلف جمع بندی‌هایی را دارند که اولویت‌های مرتبط با هر بخش در آن لحاظ می‌شود تا بتوانیم مشکلات را کاهش دهیم.

معاون رئیس جمهور اضافه کرد: استانداری سمنان نیز بخش به بخش مشکلات را به دولت ارائه کرده و سعی داریم همه مسائل را بررسی کنیم اما اینکه بتوانیم به همه مشکلات رسیدگی کنیم، می‌بایست منابع کشور و توان دولت را هم در نظر داشت.

وی افزود: کالپوش دارای چند مسئله بسیار مهم است که باید با فوریت دنبال شود که به خصوص موضوع حسین آباد، رانش زمین، مسکن مردم و مسائل مرتبط با شهرک جدید و اتمام آن پیگیری خواهد شد.

وی گفت: توسعه بخش کالپوش میامی از مطالبات بحق مردم این منطقه است و باید به این موضوع مهم توجه ویژه شود.

معاون رئیس جمهور تصریح کرد: با توجه به گلایه مندی مردم  منطقه از آلودگی برخی معادن،  معادن موجود باید برای این منطقه سودمند باشند و اقدامات لازم در این راستا تحقق یابد.

وی افزود: مشکلات درمانی مردم کالپوش باید با جدیت پیگیری شود، برنامه ریزی لازم در راستای راه اندازی مرکز درمانی شبانه روزی صورت پذیرد. 

مدنی بیان کرد: راه های روستایی در این شهرستان با اختصاص بودجه لازم به زودی زیرسازی و بهسازی خواهد شد.

وی تاکید کرد: دغدغه احداث و راه اندازی ناحیه صنعتی کالپوش با اختصاص زمین به مردم و سرمایه گذاران برطرف خواهدشد و مقدمات آن برنامه ریزی شود.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری اظهار کرد: در حوزه آب شرب مشکلاتی وجود دارد، هماهنگی های لازم با وزارت نیرو و انتقال آب شرب پایدار به روستاهای کالپوش در اولویت خواهد بود.

وی گفت: مشکل اصلی مردم در موضوع ناحیه صنعتی و اشتغال با هماهنگی بنیاد برکت و تبصره ۱۶ بودجه مناسبی به شهرستان میامی اختصاص داده خواهد شد.

مدنی یادآور شد : ظرف یکی دو هفته آینده جلسه‌ای را در تهران متشکل از دهیار حسین آباد، فرماندار میامی و نماینده بنیاد مسکن و معاون آن و همچنین وزارت نیرو برگزار و مشکل روستای حسین آباد کالپوش در تهران بررسی می‌شود.

 معاون رئیس جمهور ادامه داد: سعی می‌کنیم تا رسیدگی به این منطقه در مصوبات سفر رئیس جمهور به استان سمنان لحاظ شود چرا که سه سال است که مردم با مسکن‌های تخریب شده روبرو هستند و باید مشکلات شأن رسیدگی شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز