خبرگزاری کار ایران

استاندار آذربایجان شرقی:

نارضایتی مردم را به هیچ عنوان تحمل نمی‌کنیم/ ضرورت رفع وضعیت نابسامان آرد و نان در استان

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۱۷۲۰

استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به وضع نامناسب و نابسامان آرد و نان در استان، گفت: نارضایتی مردم در این حوزه را به هیچ عنوان تحمل نمی‌کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا از تبریز، زین‌العابدین خرم رضوی  در جلسه فوق‌العاده کارگروه آرد و نان آذربایجان شرقی و پس از بازدید میدانی از چند نانوایی در سطح تبریز، با تأکید بر اینکه به صورت جدی پیگیر مسائل این حوزه خواهم بود، افزود: قابل قبول نیست که با وجود یارانه دولتی برای نان، شاهد نارضایتی و گلایه مردم در این زمینه باشیم.

وی عدم نظارت مستمر، مداوم و تأثیرگذار را مهم‌ترین عامل نابسامانی وضعیت آرد و نان دانست و به دستگاه‌های مسئول ۱۵ روز مهلت داد تا با ارزیابی دقیق وضع موجود و تشدید نظارت‌ها، زمینه تغییرات اساسی و جلب رضایت‌مندی مردم در این حوزه را فراهم کنند.

خرم رضوی با اشاره به ساختار کارگروه آرد و نان آذربایجانشرقی و شهرستان‌های آن، گفت: مدیریت این کارگروه‌ها همانند سابق ادامه می‌یابد؛ اما مسئولیت مستقیم در این حوزه بر عهده فرمانداران است و فرمانداران باید در خصوص وضعیت این بخش پاسخگو باشند.

وی  اظهار داشت: نظارت‌ها در این حوزه سلیقه‌ای و ناکارآمد است و در نتیجه نمی‌توانیم از تأثیرگذاری نظارت‌ها اطمینان پیدا کنیم.

خرم رضوی با تأکید بر اینکه نظارت‌ها باید روشن و شفاف باشد، افزود: نظارت و بازرسی موردی و تصادفی اثرگذار نیست و باید سازوکاری برای نظارت مستمر و مداوم ایجاد شود.

وی از ناهماهنگی بین دستگاه‌های مسئول در این حوزه که موجب اجرایی نشدن تصمیمات می‌شود، انتقاد کرد و گفت: باید مشخص شود که سهل‌انگاری، ناهماهنگی و تصمیم‌گیری نادرست کدام مجموعه باعث بی‌تأثیر بودن اقدامات می‌شود.

استاندار آذربایجان شرقی توزیع نامناسب نانوایی‌ها در مناطق مختلف شهری، عدم رعایت قیمت‌گذاری مصوب و زمان‌بندی فعالیت نانوایی‌ها، عدم احراز صلاحیت در صدور پروانه فعالیت، کیفیت پایین نان در برخی نانوایی‌ها و نبود سامانه نظارتی را از دیگر مشکلات این حوزه عنوان کرد.

خرم رضوی اضافه کرد: دستگاه‌های مسئول گزارش عملکرد خود را در جلسه کارگروه آرد و نان که ۱۵ روز بعد تشکیل می‌شود، ارائه خواهند کرد و تا آن زمان باید اصلاح و تغییر وضعیت موجود کاملاً قابل مشاهده باشد.

بهروز مهدوی، فرماندار تبریز هم در این جلسه با بیان برخی از مشکلات آرد و نان از قبیل توزیع نامناسب نانوایی‌ها در سطح شهر، عدم نظارت کافی بر قیمت‌گذاری و بهداشت نانوایی‌ها و فروش آرد یارانه‌ای، بر تشدید نظارت‌ها در این حوزه تأکید کرد.

سرپرست صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی نیز از انجام بیش از هفت هزار و ۸۰۰ مورد بازرسی از نانوایی‌های استان در هفت ماه گذشته خبر داد و گفت: در این بازرسی‌ها، یک هزار و ۶۱۲ پرونده تخلف تشکیل شده است.

غلامعلی راستی با بیان اینکه بخشی از مشکلات حوزه آرد و نان در سال‌های گذشته مرتفع شده است، افزود: برای حل تمام مشکلات و سامان‌دهی این حوزه، باید نظارت‌ها را بیشتر کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز