خبرگزاری کار ایران

مدیرکل بحران استان خبر داد؛

اصفهان در گیر فرونشست و آلودگی هوا

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۱۶۱۳

مدیرکل ستاد بحران استان اصفهان گفت: اصفهان دو ماه از تابستان، درگیر آلودگی هوا و گرد و غبار بود.

به گزارش ایلنا، منصور شیشه فروش در دومین نشست مدیریت بحران فرونشست اظهار داشت. باید واقع بینانه نگاه کرد که درختانِ فضای سبز و نوار ساحلی زاینده‌رود دارای ریشه‌های عمیق هستند و نمی‌شود با تانکر آب داد.

وی یاد آور شد: اصفهان دوماه از تابستان درگیر آلودگی گرد و غبار بوده و ۵۰ نقطه در شهر  به صورت سیار آبیاری شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان تصریح کرد: تتش خشکسالی جدی است و در تابستان شاهد برگ‌ریزان بودیم. این بحران آب بر معیشت و اشتغال مردم تاثیر مستقیم دارد و خطر فرونشست بسیار نزدیک و جدی است.

وی خاطر نشان کرد: ما در کشور ۴۰۰ دشت تحت تاثیر فرونشست داریم، ولی اصفهان به عنوان یک کلانشهر درگیر فرونشست است و سالانه بین ۴ تا ۱۸ سانتی متر در اصفهان نرخ فرونشست را داریم.

وی اضافه کرد: ابنیه‌های تاریخی که ثبت جهانی هم هستند نیز درگیر فرونشست شده اند.

به گزارش روابط عمومی آب منطقه ای استان اصفهان، ۸۸ درصد از سد زاینده رود خالی از آب و این سد قوسی شکل با حجم کنونی ۱۷۹ میلیون مترمکعب به مرحله بحرانی رسیده است. اتفاقی که در فرونشست زمین در دشت اصفهان بسیار تاثیر گذار است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز