خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیسیون نظارت شورای شهر اردبیل:

ضرورت راه‌اندازی مرکز پژوهش‌های شورای‌شهر / سامانه جامع شفافیت شهرداری اردبیل تکمیل شود

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۹۵۲۳

رئیس کمیسیون نظارت و پیگیری شورای اسلامی شهر اردبیل بر ضرورت راه اندازی مرکز پژوهش های شورای شهر جهت انجام کارشناسی های دقیق با استفاده از ظرفیت بالای نخبگان تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، بهروز اسکندرپور در نطق پیش از دستور هشتمین جلسه شورای اسلامی شهر اردبیل دغدغه اصلی شورا و شهرداری را رفع مشکلات شهروندان عنوان کرد و گفت: مر‌دم بصیر اردبیل انتظار تحول بنیادین در حوزه های مختلف شهری را دارند و شورای ششم و شهرداری در راستای تحقق این انتظار به جا و منطقی مردم باید با جدیت پیگیر کارها باشند و دچار روزمرگی و بی برنامگی نشوند.

وی بی برنامگی را آفتی خطرناک برای توسعه شهر قلمداد کرد و گفت: باید طی جلسات متعدد و احصاء مشکلات ریز و درشت شهر، فراتر از وظایف خود در تلاش باشیم تا اندکی از آلام و مشکلات شهروندان کاسته شود.

رئیس کمیسیون پیگیری و نظارت شورای شهر اردبیل بر تقویت زیرساخت های فرهنگی و ورزشی در نقاط مختلف خصوصا در مناطق کم برخوردار شهر تاکید کرد و گفت: مردم منتظر ارائه گفتمان جدیدی از شورا هستند که مهمترین سرفصل آن رفع تبعیض در ارائه خدمات شهری است؛ البته بدلیل کمبود شدید زیر ساخت ها در مناطق محروم تبعیض از نوع مثبت برای این مناطق لازن و ضروری است.

اسکندرپور با اشاره به ماده ۸۰ بند ۲ قانون شوراها، بررسی و شناخت کمبودهای حوزه انتخابیه را از وظایف اعضای شورا برشمرد و اذعان کرد: این قوانین وظایف ما را دوچندان می کند و بهتر است در همین اوایل آغاز به کار دوره ششم در پی شناسایی مشکلات مناطق باشیم.

عضو شورای شهر اردبیل راه اندازی مرکز پژوهش های شورای شهر در اردبیل را ضروری دانست و گفت: با راه اندازی این مرکز، شورایی پویا خواهیم داشت که تمامی لوایح در آن توسط کارشناسان خبره مورد بررسی قرار گرفته و مانع از تضییع بیت المال شود.

وی بر ارائه گزارش عملکرد مستمر از سوی شهرداری تاکید کرد و گفت: باید بطور مستمر عملکرد، هزینه ها و در آمدهای شهرداری به اطلاع عموم شهروندان برسد که در این خصوص لازم است این اطلاعات در سامانه جامع شفافیت در سایت شهرداری قرار گیرد.

این عضو شورا عدم وجود نقشه واحد و عدم هوشمندسازی نقشه ها، معابر و کاربری ها را یک آسیب جدی برای سیستم شهرداری تلقی کرد و افزود: متاسفانه غفلت از این موارد باعث شده تا شهرداری حتی از برخی املاک خود در نقاط مختلف شهری بی اطلاع باشد.

اسکندرپور اتمام طرح تفصیلی شهر را از عوامل مهم توسعه اردبیل در ابعاد مختلف بر شمرد و گفت: طرح تفصیلی شهر باید هر ۵ سال یکبار بازنگری، بهسازی و اصلاح شود که متاسفانه به این موضوع مهم توجه نشده است و باید شهرداری در کمترین زمان به این مهم جامه عمل بپوشاند.

اسکندرپور در پایان گفت: کاربری های مزاحم همچون بازار آهن فروشان، میدان میوه و تره بار و همچنین ترمینال باید به ترتیب اولویت از شهر فاصله بگیرند تا از آلودگی های صوتی و همچنین ترافیک سنگین شهری کاسته شود.

انتهای پیام/
رشید عبدالحسینی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز