خبرگزاری کار ایران

راه اندازی اداره بانوان مدیریت شهری کرج

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۵۸۲۹

رئیس کمیته بانوان ، کودک و خانواده شورای شهر کرج از راه اندازی اداره بانوان مدیریت شهری کرج خبر داد و یادآور شد: با توجه به تعداد بالای بانوان کارمند در حوزه های مختلف مدیریت شهری ضرورت راه اندازی اداره بانوان احساس می شود.

به گزارش ایلنا از البرز، نشست هم اندیشی بانوان عضو شوراهای شهر استان البرز به میزبانی کمیته بانوان ، کودک و خانواده شورای شهر کرج با محوریت مسائل و مشکلات حوزه بانوان با حضور مریم اسماعیلی فرد مدیرکل دفتر زنان و خانواده استانداری البرز، ملیحه اکبری عضو دوره دوم شورای شهر فردیس و سپیده کتابدارعضو شورای شهر چهارباغ برگزار شد.

 در این نشست تخصصی نقطه نظرات بانوان درباره آثار حضور زنان در پارلمان‌های محلی، موانعی که برای انتصاب مدیران زن در استان البرز و بخصوص مدیریت شهری وجود دارد و تصمیماتی که برای ارتقای سطح زندگی زنان و کارکنان است و چرایی سهم کم بانوان در پست های مدیریتی گفتگو شد.

فاطمه منعمی عضو شورای شهر کرج در این نشست تخصصی اظهار داشت: برای رسیدن به سقف بکارگیری بانوان در پست های مدیریتی ضرورت دارد نشست های تخصصی در این استان برگزار شود که  این نشست ها در انتقال تجربیات موفق و نوآورانه بانوان در عرصه های مختلف موثر است و زمینه را برای ثبت و انتقال آن ها  به سازمان ها و دستگاه های اجرایی بوجود می آورد.

 منعمی تصریح کرد: در قانون اساسی هیچ تفاوتی بین زن و مرد در احراز پست‌های مدیریتی نیست و در صورتی که زنان توانمندی‌ها و تجربه لازم را داشته باشند انتخاب آنان در پست‌های عالی مدیریتی عمل به قانون است.

وی بهره گیری از توانمندی زنان توسط همه دستگاه‌ها را خواستار شد و بیان کرد: نقش و حضور زنان در بسیاری از حوزه های مختلف همپای مردان است و از آنجایی که قوانین انتصابات هیچ سازمانی، چه دولتی و چه غیر دولتی وابسته به جنسیت نیست، این اصل در رده های مدیریتی هم باید به وضوح دیده شده و اثرگذار باشد. 

منعمی از راه اندازی اداره بانوان مدیریت شهری کرج خبر داد و یادآور شد: با توجه به تعداد بالای بانوان کارمند در حوزه های مختلف مدیریت شهری ضرورت راه اندازی اداره بانوان احساس می شود.

رئیس کمیته بانوان، کودک وخانواده شورای شهر کرج به استمرار نشست های تخصصی بانوان خواستار شد و خاطرنشان کرد: باید شاهد اشتغال و استفاده از توانمندی بانوان در پست های مدیریتی بسیار بیشتر از گذشته باشیم که در این راستا  زیر ساخت‌های امور بانوان  در حال بررسی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز