خبرگزاری کار ایران

دادستان دیوان محاسبات کشور:

۲۳ سامانه فناورانه در بودجه ۱۴۰۰ تعریف شده است

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۳۸۲۷

دادستان دیوان محاسبات کشور گفت: 23 سامانه فناورانه در بودجه 1400 تعریف شده است تا تعامل لازم برای شفاف سازی و بهره‌وری از نظام بودجه ریزی کشور فراهم شود. همچنین سامانه اطلاعات مالیاتی 23 درصد رشد داشته در حالی که باید این رشد به رقم 100 درصد برسد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی کامیار در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل دیوان محاسبات استان مرکزی، افزود: با توجه به مشکلات درآمدی کشور از جمله نفت جای امیدواری است که درآمد مالیاتی بتواند به تأمین بودجه کمک کند.

وی ادامه داد: بر اساس برنامه حقوق دولتی بودجه از معادن باید 15 هزار میلیارد دلار تامین می‌شد که با ورود دیوان محاسبات، بیش از 12 هزار میلیارد دلار آن محقق شد. همچنین برای جلوگیری از تخلفات سایبری باید 2 درصد درآمد بانکها از محل تراکنش به نیروی انتظامی تخصیص داده شود که از این 2 درصد هیچ مبلغی اخذ نشده بود و دیوان محاسبات در این حوزه ورود کرد.

دادستان دیوان محاسبات کشور اظهار داشت: رویکرد جدید دیوان محاسبات با شعار محوری «دیوانِ فناورانه مردم پایه» است، به این معنا که از پتانسیل مردمی استفاده و از گزارش‌های مردمی برای رشد بیشتر بهره گرفته شود.

کامیار تصریح کرد: رویکرد دیگر دیوان محاسبات برای ارائه تفریغ بودجه قبل از موعد مقرر است. بر این اساس سال گذشته تفریغ بودجه 2 ماه زودتر انجام شد و در سال جاری نیز تفریغ بودجه سال 99 حدود 4 ماه زودتر از وعده مقرر آماده شد و 2 روز گذشته در مجلس شورای اسلامی قرائت شده است.

وی بیان داشت: رویکرد مجلس شورای اسلامی، تقویت بُعد نظارتی است و برای اولین بار در راستای تفریغ بودجه، رئیس مجلس شورای اسلامی به دیوان محاسبات آمد و نشست‌هایی در این خصوص برگزار شد.

دادستان دیوان محاسبات کشور تأکید کرد: دیوان محاسبات به دنبال مچ‌گیری و افزایش پرونده نیست و تلاش می‌شود تا تخلفات در دستگاه‌های دولتی از طریق خود دستگاه‌ها و یا از طریق دیوان محاسبات کاهش یابد. مردم باید باور کنند دستگاه‌های دولتی درست کار می‌کنند و پایین آمدن تخلف موجب افزایش اعتماد مردمی به دستگاه‌های دولتی است.

کامیار ابراز داشت: عملکرد دیوان محاسبات استان مرکزی رضایت بخش ارزیابی می‌شود و این استان در تعامل با دیوان، الگوی موفقی برای سایر استان‌های کشور است.از سویی دیگر تعامل مناسبی بین دیوان محاسبات استان مرکزی با دستگاه‌های اجرایی این استان برقرار است.

وی اضافه کرد: رئیس دیوان محاسبات کشور، برای رشد موفقیت استان مرکزی، توجه ویژه‌ای به انتخاب مدیرکل جدید این استان داشته و بنابراین مشاور خود را به عنوان مدیرکل جدید استان مرکزی منصوب کرده است.

مدیرکل هماهنگی استان‌های دیوان محاسبات کشور نیز در این مراسم گفت: شرایط کشور از نظر اقتصادی به خاطر تحریم و کرونا در تنگنا است و برون رفت از این شرایط همراهی و همدلی دستگاه‌های برنامه ریز و سیاست گذار را می‌طلبد. برای برون رفت از شرایط موجود باید به سراغ افزایش کارآمدی رفت تا صیانت از بیت المال تقویت شود.

روح اله اکبری با بیان اینکه بزرگترین سرمایه استان مرکزی سرمایه انسانی، علمی و پژوهشی است و از این استان در هر جایی نام برده می‌شود، افزود: استان مرکزی جز استان‌های درجه یک دیوان از لحاظ بُعد درآمدی و مصارف است. همچنین این استان از لحاظ بُعد مالیاتی یکی از استان‌های موثر کشور است.

در این مراسم از تلاش 4 ساله خلیلی مدیرکل اسبق دیوان محاسبات استان مرکزی تجلیل و حسین زاده به عنوان مدیرکل جدید معرفی شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز