خبرگزاری کار ایران

کاهش ۳۰ درصدی سطح زیر کشت گندم در خوشاب

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۲۵۱۶

مدیرجهادکشاورزی شهرستان خوشاب در غرب خراسان رضوی از کاهش ۳۰ درصدی سطح زیر کشت گندم خوشاب به دلیل کم‌آبی و خشکسالی خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، ابراهیم رودسرابی با اشاره به خشکسالی وکاهش سطح بارندگی ماه‌های اخیر گفت: پیش بینی می شود سطح زیر کشت گندم شهرستان در سال زراعی آینده ۳۰درصد کاهش یابد.

رودسرابی اظهار داشت: مطابق اعلام هواشناسی، در سال آبی جاری که از مهر ماه شروع شده، بارش ها نسبت به مدت مشابه سال آبی قبل بیش از ۳۰ درصد کمتر می شود.

وی افزود: به باور برخی کارشناسان در بحث کیفیت گندم شهرستان دررتبه خوبی قراردارد زیرا گلوتن موجود در محصول آن بیشتر از سایر نقاط است. گلوتن؛ پروتئینی است که باعث کش آمدن خمیر و ترد شدن نان با کیفیت بسیار مناسب می‌شود و از این حیث گندم تولیدی در گلستان یکی از بهترین محصولات کیفی ایران است.

مدیر جهاد کشاورزی خوشاب ادامه داد: تعهد امسال شهرستان درمورد کشت آبی گندم ۱ هزار و ۸۵۰ هکتار و گندم دیم ۴۰۰۰ هکتار است.در بحث کشت جو آبی۲ هزار و ۷۰۰ هکتار و جو دیم نیز ۵۰۰ هکتار تعهد داریم.

رودسرابی افزود: در سال زراعی جدید با همت کارشناسان تولیدات گیاهی و شرکتهای خصوصی ارقام گندم و جو اصلاح شده خریداری شده و در اختیار کشاورزان شهرستان قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز