خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب گلستان:

بیش از هزار کیلومتر شبکه آب آشامیدنی در استان فرسوده است

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۱۸۷۱

مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب استان گلستان گفت: هزار و۱۸ کلیومتر شبکه فرسوده آب در استان وجود دارد که برای بازسازی هر کیلومتر از شبکه یک نیم میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

به گزارش ایلنای گلستان، بهزاد هرمزی در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهارکرد: تابستانی که پشت سر گذاشتیم  در طی نیم قرن اخیر بی سابقه بوده است که شرایط نگران کننده‌ای داشتیم  و با وجود بازندگی اخیر در استان متاسفانه بیلان سفره های زیر زمینی هنوز در شرایط بحرانی قرار دارد.

وی ادامه داد: درتابستان سالجاری ۳۰۰ میلیون متر مکعب از منابع آب زیر زمینی دراستان  استفاده شد که ۹۳ درصد در بخش کشاورزی و۷ درصد در حوزه آب شرب بود وهمچنین  رودخانه ها در شرایط بحرانی قرار داشتند که در عمل رودخانه جاری درگلستان نداشتیم.

هرمزی بیان کرد: کارشناسان شرکت آب وفاضلاب استان موفق به کشف سرقت آب از خطوط اصلی انتقال آب به شهر گرگان شدند که هم اکنون این پرونده در محاکم قضایی پیگیر  هستند ودادگستری استان باید اعلام نظر کنند.

وی تصریح کرد: ۳۵ هزارحلقه چاه آب در گلستان داریم که ۶۰۰ حلقه برای آب شرب استفاده می شود و مابقی چاه ها در استان به شکل غیر مجاز هستند و در تابستان  گذشته هزار و ۶۰۰ لیتر بر ثانیه کاهش آب در استان داشتیم.

وی خاطر نشان کرد: مدیرعامل آب وفاضلاب کشور اخیرا به استان سفر کرده بود و درخواست کردیم تا در بودجه سال آینده  اعتبارات خوبی برای اصلاح و بازسازی شبکه هاب فرسوده آب در نظر بگیرند و مجمع نمایندگان استان در این زمینه قول پیگیری دادند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز