خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

سبزوار از لحاظ ورزشی و پیشرفت در این عرصه فقیر شده است/ امید برای درخشش استعدادها وجود دارد

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۷۹۱۴

قهرمان پارالمپیک و عضو تیم ملی والیبال نشسته کشور گفت: سبزوار از لحاظ ورزشی و پیشرفت در این عرصه فقیر شده و ضعف در مدیریت، این وضعیت را رقم زده است.

مهدی بابادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با بیان اینکه استعداد ورزشی شهرستان سبزوار در سطح کشور و میان ورزشکاران ملی شناخته شده است گفت: ظرفیت ورزشی سبزوار برای قهرمانی در سطح ملی و بین‌المللی بسیار بیشتر از آن موضوعی است که در حاضر وجود دارد و امکانات باید متناسب با استعداد ها در اختیار قرار گیرد. 

بابادی با ذکر این نکته که پیگیری های صورت گرفته برای توزیع امکانات و منابع مالی باید از جانب مدیران ورزشی شهرستان و از طریق مرکز استان در دستور کار قرار گیرد اضافه کرد: نمی‌خواهم امکانات ورزشی سبزوار را با شهرهای مجاور مقایسه کنم چرا که سبزوار شهری قهرمان پرور است و دلیل عدم پیشرفت ورزشی طی سال های اخیر، بی توجهی ها به مقوله ورزش بوده و نه عدم وجود استعدادها، چرا که بسیاری از ورزش ها در سطح کشور شناخته شده است و نیازی به معرفی ندارد.

وی افزود: این ذهنیت در میان ورزشکاران و مربیان ملی وجود دارد که سبزوار در ورزش شایسته قهرمانی ست همچنان که ورزش هندبال سال هاست که زبانزد است اما متاسفانه مدیریت ورزشی طی سال های اخیر نشان داده که بی توجهی به ورزش های بومی و محلی مانع از پرورش استعداد ها می‌شود.

عضو تیم ملی والیبال نشسته کشورمان با اشاره به اینکه مدیریت جدید اداره ها و نهادهای شهرستان به خصوص مدیریت جدید اداره تربیت بدنی که خود از ورزشکاران مطرح در سطح ملی بوده است برنامه های قابل توجهی را برای پیشبرد اهداف ورزشی دارند گفت: امیدواریم شرایط جدید و مدیریت کنونی فضایی را مهیا کند تا استعدادهای ورزشی سبزوار بیش از هر زمانی شکوفا شود. به راحتی می‌توان در بسیاری از ورزش ها مثل والیبال تیم های قدرتمند در شهرستان تشکیل داد تا در سطح ملی بدرخشند و افتخار آفرین باشند. 

وی اظهار کرد: برای مطرح شدن یک ورزش و توجه به ورز‌شکاران حرفه ای در سطح قهرمانی لازم است که تمامی مدیران شهری و دخیل در امر، بخصوص مدیران ورزشی با یکدیگر هماهنگ باشند، سال ها بود که بسیاری از مسئولان ورزشی با کم کاری و بی توجهی پاسخ قانع کننده ای برای کم کاری های خود نداشتند و تمامی وعده ها در صحبت و حرف خلاصه می شد اما این وضعیت در حال حاضر متفاوت شده و عمل به وظایف، باعث ترقی در بخش های گوناگون ورزش قهرمانی خواهد شد.

سبزوار از لحاظ ورزشی و پیشرفت در این عرصه فقیر شده است/ امید برای درخشش استعدادها وجود دارد

بابادی با اشاره به اینکه استقبال مدیران کنونی شهری از وی به عنوان قهرمان ارزنده کشور بسیار قابل توجه بوده است اضافه کرد: بعد از حدود 10 سال انجام ورزش قهرمانی و ورود به زادگاهم بعد از آمدن از بازی های المپیک توکیو نخستین بار بود که خستگی ام رفع شد، چرا که استقبال مسئولان مختلف شهری سبزوار به گونه ای بود که باعث شد این احساس را داشته با‌شم که به ورزش و ورزشکاران اهمیت و احترام ویژه ای قائل می‌شوند و از این بابت جای امیدواریست که این روال و اهمیت به دیگر ورزشکاران و قهرمانان کشوری نیز با جدیت بیشتری صورت گیرد.

این قهرمان ارزشمند سبزواری همچنین ادامه داد: یکی از اشکالات اساسی که می‌شود در طی این سال ها به مدیریت ورز‌شی شهرستان وارد کرد،این بود که به جای توجه خاص به ورزشکاران به تیم های خاص توجه ویژه می‌شد، به عنوان مثال قدرت و اهمیت هندبال سبزوار بر کسی پوشیده نبوده و نیست، هندبال سبزوار بازیکنان خوبی داشته و دارد و در برهه ای نیز یک تیم خاص و عالی داشت که تمام شد، اما واقعیت این است که باشگاه نام برده شده با تمام افتخارات ورزشی به هر دلیلی به پایان فعالیت خود رسید اما  آنچنان که باید به بازیکنان توجه نشد، از این بابت باید یادآور شد که باید برای ورزشکارانمان دل بسوزانیم و اهمیت ویژه قائل شویم نه فقط یک تیم تا باشگاه‌ خاص.

بابادی در پایان اظهار امیدواری کرد که با برنامه ها و مدیریت جدید شهری به خصوص در حوزه ورزش شهرستان بتوان در آینده ای نزدیک شاهد پرورش استعدادهای ورزشی به خصوص در بعد ورزش های پایه شد تا شاهد افتخار آفرینی های ورزشکاران سبزواری بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز