خبرگزاری کار ایران

استاندار آذربایجان شرقی خواستار شد؛

ضرورت هزینه تمامی معافیت‌های معدن مس سونگون در داخل استان

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۵۱۹۲

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به سه تبصره‌ قانونی برای معافیت‌های مالیاتی و پرداخت خسارت معادن گفت: براساس مصوبه‌ شورای معادن استان، تمامی معافیت‌های معدن مس سونگون باید در داخل استان هزینه شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از تبریز، محمدرضا پورمحمدی  در جلسه‌ی شورای معادن استان اظهار کرد: براساس قوانین مربوط به بهره‌برداری از معادن، پیش‌بینی شده است که اگر بهره‌برداران در هرکدام از معادن برای بهره‌برداری بهینه و صیانت از ذخایر معدنی، ارتقای بهره‌وری، تحقیق، توسعه، اکتشاف و حفظ محیط‌ زیست در معدن مربوطه، دقت و تعامل داشته باشند، به تصویب شورای معادن استان می‌توانند از ۲۰ درصد معافیت مالیاتی برخوردار شوند.

وی ادامه داد: با توجه به اقدامات انجام شده در معدن مس سونگون، بر اساس تبصره پنج ماده ۱۴ قانون، معافیت مالیاتی ۲۰ درصدی برای این معدن به تصویب رسیده است.

پورمحمدی بیان کرد: نحوه‌ هزینه‌کرد این ۲۰ درصد براساس مصوبه‌ی مجمع معادن مس ایران و شورای معادن استان و زیر نظر معاونت عمرانی استانداری آذربایجان شرقی و براساس نیازها و اولویت‌بندی در سطح شهرستان و استان انجام خواهد شد.

 وی تاکید کرد: براساس قانون، در صورتی که در اثر بهره‌برداری، خسارتی به ساکنان منطقه وارد شود، یک درصد از درآمد به خزانه‌ی دولت واریز و در خزانه‌ی استان نگهداری می‌شود تا برای جبران خسارت و مسئولیت‌های اجتماعی معادن و انجام پروژه‌های عمرانی و بهداشتی در آن شهرستان هزینه شود.

استاندار آذربایجان شرقی گفت: همچنین بر اساس تبصره ۱ ماده ۳۸ قانون مالیات بر ارزش افزوده بایستی یک درصد درآمد معدن سونگون از بابت عوارض آلایندگی در استان هزینه شود.

وی گفت: اگر این منابع به خوبی مدیریت و جذب شود مس سونگون باید سالانه بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان پرداخت کند که می‌تواند گره‌گشای خوبی برای تامین نیازهای استان باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز