خبرگزاری کار ایران

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر اعلام کرد:

پیشرفت۹۰درصدی اسکله سیریک/ سواحل مکران اثرگذار در توسعه تجارت و اشتغال پایدار

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۴۳۰۱

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر گفت: عملیات احداث اسکله‌های بندر سیریک با پیشرفت ۹۰ درصدی مطابق با برنامه‌ریزی درحال اجرا است.

به گزارش ایلنا از بندرعباس، حمیدرضا محمدحسینی تختی اظهار کرد: عملیات احداث اسکله شمع و عرشه بندر چند منظوره بندر سیریک با ۷۵۰ میلیارد ریال اعتبار درحال انجام است.  

وی توسعه سواحل مکران را در توسعه تجارت و اشتغال پایدار اثرگذار دانست و تصریح کرد: عملیات احداث اسکله شمع و عرشه بندر چندمنظوره بندر سیریک با هدف توسعه سواحل مکران و اهمیت این بندر به لحاظ موقعیت قرارگیری جغرافیایی و به تبع آن افزایش بار اقتصادی در صادرات کالای تجاری و بهره‌وری اشتغال پایدار منطقه تعریف شد.

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر افزود: پس از انجام مطالعات تست‌های دقیق ژئوتکنیک و آزمایش‌های مقاوم‌سازی بستر به صورت مدون درحال اجرا است.

محمدحسینی تختی همچنین طول اسکله‌های این بندر را ۱۰۴ متر بر روی ۸۴ عدد شمع با طول متوسط ۴۵ متر عنوان کرد و ادامه داد: درحال حاضر عملیات کوبش شمع اسکله‌های این بندر به روش "کوبش از خشکی" با پیشرفت تقریبی ۹۰ درصد روزهای اتمام عملیات را طی می‌کند.

بندر سیریک در فاصله ۱۷۰ کیلومتری شرق بندرعباس قرار دارد و این بندر  با ۵۱ هکتار پسکرانه و۳۴ هکتار وسعت حوضچه بعد از بندر شهید رجایی دومین حوضچه تجاری استان به شمار می‌رود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز