خبرگزاری کار ایران

معاون دانشگاه علوم پزشکی تبریز:

وعده افزایش واکسن به آذربایجان شرقی هنوز محقق نشده است / آغاز تزریق دوز دوم برکت و سینوفارم در استان

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۴۱۵۰

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز با بیان این‌که به‌رغم قول‌های مساعد وزارت بهداشت و دولت در روزهای اخیر مبنی بر افزایش تعداد واکسن‌های تحویلی به استان‌ها، متاسفانه این امر تاکنون اتفاق نیفتاده است، گفت: اکنون تنها دوز دوم واکسن‌های برکت و سینوفارم در استان تزریق می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از تبریز، عباسعلی درستی در گفت‌وگوی خبری با خبرنگاران، اظهار کرد: هنوز دوز دوم واکسن استرازنکا و اسپوتنیک به دستمان نرسیده و تعداد واکسن‌های تحویلی به استان نیز کفاف سرعت تزریق و مراجعه کنندگان را نمی‌دهند.

وی با اشاره به تداوم وضعیت افزایشی بستری‌ها، فوتی‌ها، موارد جدید ابتلا و مراجعان سرپایی کرونایی استان، افزود: متاسفانه از روز گذشته، دو شهر اسکو و کلیبر نیز به جمع شهرهای قرمز استان اضافه شده‌ و در مجموع بیش از ۹۵ درصد جمعیت استان در شهرهای قرمز و حدود سه الی چهار درصد جمعیت در چهار شهرستان نارنجی ورزقان، خداآفرین، هوراند و چاراویماق سکونت دارند.

وی متذکر شد: با وجود روند بحرانی کرونا در استان اما روند رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در حال کاهش است.

درستی در خاتمه تاکید کرد: با توجه به این‌که هنوز واکسیناسیون تکمیل نشده و این امر فعلا با سرعت پایینی انجام می‌گیرد، تنها راه کنترل بیماری کرونا رعایت پروتکل‌های بهداشتی است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز