خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین:

هر ساعت ۲۹ قزوینی به کرونا مبتلا می‌شوند/ انجام تست پی سی آر در قزوین تعطیل نشده است

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۳۹۲۷

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: در هفته گذشته افزایش آمار مرگ و میر را داشتیم و روند بیماری نیز افزایشی بوده، ابتلا طی چهار هفته گذشته ۲۹ نفر در ساعت بوده که با تست‌های بیشتر حتی ممکن بود این عدد به دوبرابر نیز برسد، میزان مرگ و میر نیز ۲۹ صدم نفر مرگ در ساعت بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، پیمان نامدار در جلسه ستاد کرونای استان که بعدازظهر امروز در سالن اجتماعات استانداری برگزار شد، گفت: فردا صبح ۲۰ هزار دوز واکسن کرونا وارد استان می‌شود و تمام تلاش ما این است که واکسن‌های موجود را با سرعت بیشتری تزریق کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین ادامه داد: برای دوز دوم به تعدادی واکسن آسترازنکا در استان نیاز داریم اما هنوز واردات آن در سطح کشور انجام نشده؛ البته تاخیر تا یک ماه مشکلی ایجاد نمی‌کند، لازم است رسانه‌ها در این زمینه و زمان تزریق دوز دوم این واکسن و واکسن اسپوتنیک اطلاع رسانی داشته باشند.

وی عنوان کرد: درحال حاضر در هفته‌های گذشته روزانه کمتر از ۲۶۰ بیمار بستری نکردیم که عدد بزرگی است و ساعت ۹ شب همکاران در حال تلاش هستند تا بیماری بدون بستری نماند و در حال حاضر ۸۸۵ بیمار بستری هستند که این میزان سیال است و قطعی نیست که باتوجه به آن کاهش ویژه‌ای را در بستری‌ها دید، بویژه اینکه بیشتر مراجعین ما جوانان هستند که حتی اگر حال عمومی خوب داشته باشند ریه آن‌ها درگیر است و ترخیص زودهنگام نیز می‌تواند آسیب‌هایی داشته باشد.

این مقام مسئول عنوان کرد: در حال حاضر ۶۵۴ بیمار معادل ۷۳ درصد بیماران در بیمارستان‌های دانشگاهی، ۱۳۹ بیمار در تامین اجتماعی و ۹۲ بیمار در بخش خصوصی هستند و در مجموع ۳۱ بیمار در انتظار آی سیو قرار دارند و ۱۳۹ بیمار در آی سیو بستری بوده و ۵۴ بیمار نیز از دستگاه کمک تنفسی استفاده می‌کنند.

قزوین و تاکستان در وضعیت بحرانی‌تری قرار دارند

وی افزود: هفته گذشته با ۸۸ فوتی پس از مدت‌ها پایین‌تر بودن از میانگین کشوری به میانگین کشوری رسیدیم و امیدواریم این فوتی‌ها با تمهیدات انجام شده کاهش پیدا کند.

نامدار عنوان کرد: در حال حاضر آوج در وضعیت نارنجی و سایر شهرستان‌ها در وضعیت قرمز قرار داشته و از بین آن‌ها نیز قزوین و تاکستان در وضعیت بحرانی‌تری قرار دارند.

وی بیان کرد: بر خلاف آنچه در فضای مجازی منتشر شده، تست‌های پس سی آر دانشگاه تعطیل نشده، تعداد بالایی بیمار داریم که به تست نیاز دارند و روزانه حداقل بیش از ۴۰۰ تست در بیمارستان‌ها انجام می‌شود و در مراکز مشخص شده نیز درحال انجام است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین ادامه داد: در حوزه‌های بهداشت باتوجه به اینکه نوع و شرایط انتقال بیماری کاملا مشخص است اگر فردی از خانواده دارای تست مثبت است تست سایر اعضای همان خانواده اتلاف منابع است؛ ضمن اینکه تاکنون ۳۴۷هزار و ۶۳۲ تست در سطح استان انجام شده است.

انجام بیش از هشت هزار مراقبت در منزل

وی اظهار کرد: در حال حاضر مجموع مراقبت در منزل به ۸ هزار و ۳۱۷ مورد رسیده که بسیار خوب است و به نظر می‌رسد در رهگیری افراد در معرض تماس کل استان باید تحرک بیشتری داشته باشد.

این مقام مسئول عنوان کرد: بازدیدها در حوزه اصناف و بهداشت حرفه‌ای همچون گذشته در حال انجام است و لازم است در تالارها و رستوران‌ها نظارت و محدودیت داشته باشیم تا بتوانیم از موج کرونا عبور کنیم.

وی بیان کرد: در هفته گذشته افزایش آمار مرگ و میر را داشتیم و روند بیماری نیز افزایشی بوده و ابتلا طی چهار هفته گذشته ۲۹ نفر در ساعت بوده که با تست‌های بیشتر حتی ممکن بود این عدد به دوبرابر نیز برسد، میزان مرگ و میر نیز ۲۹ صدم نفر مرگ در ساعت بود.

خانم‌های خانه دار و کارمندان در صدر مبتلایان به کرونا

نامدار گفت: خانم‌های خانه دار و کارمندان و کارگران شرکت‌ها در صدر مبتلایان به بیماری کرونا قرار دارند و از این رو درباره واکسیناسیون مشاغل تصمیمات خوبی گرفته شده تا میزان آلودگی را در استان کاهش دهیم.

وی عنوان کرد: شهرستان قزوین پس از داشتن یک کاهش کوچک، همچنان دارای روند افزایشی است و باید تمهیدات ویژه‌ای برای آن در نظر گرفته شود، تاکستان نیز هنوز قله موج بستری‌ها و فوتی‌ها به میزان کاهش هفتگی نرسیده است که امیدواریم طی هفته آینده به این شرایط برسد و اسفرورین و خرمدشت به مداخله بیشتری نیاز دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین افزود: در شهرستان البرز وضعیت به گونه‌ای است که به نظر می‌رسد از پیک عبور کرده‌اند و امیدواریم این روند که از ۴۹ به ۴۱ رسیده است ادامه پیدا کند، بوئین زهرا نیز به نظر کاهشی بود اما افزایش کرونا در یک بخش آن خم صعودی در نمودار مبتلایان این شهرستان را ایجاد کرده است.

نامدار گفت: قزوین بالاترین میزان مرگ و میر را دارد و آوج، تاکستان، آبیک، البرز و بوئین زهرا به ترتیب در مرتبه‌های بعدی قرار دارند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز