خبرگزاری کار ایران

نماینده سروستان کوار و خرامه:

آبفای شیراز حق فروش اموال پساب را ندارد/ در صورت لزوم تحقیق و تفحص خواهیم کرد

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۴۳۰۱

نماینده سروستان کوار و خرامه در خصوص پروژه انتقال پساب به دشت سروستان گفت: آبفای شیراز حق فروش اموالی که با اعتبارات ملی تامین شده است را ندارد و نمی‌تواند تاسیساتی که با اعتبارات ملی جهت خدمت به مردم ساخته شده است را واگذار کند.

به گزارش ایلنا، عبداالعلی رحیمی با اشاره به اینکه حدود پانصد و چهل میلیارد تومان از تاسیساتی که توسط دولت کار شده است در حال واگذاری به یک شرکت جهت ادامه انتقال پساب و فروش آن به مدت بیست سال است می‌باشد، گفت: احداث این تاسیسات صرفا جهت کمک به مردم و برای احیا کشاورزی شرق شیراز و دشت سروستان بوده و این اقدام غیر کارشناسی آبفای شیراز که صرفا زوایای منفعت طلبی و نه خدمت رسانی را دارد می‌تواند پروژه را به حدی برساند که قیمت تمام شده آب به نحوی باشد که برای کشاورزی و صنعت سروستان به صرفه نباشد.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون انرژی در ادامه گفت: این موضوع از طریق کمیسیون انرژی و از طریق وزارت نیرو در حال پیگیری است و به هیچ عنوان اجازه نخواهیم داد این اقدامات انجام شود و در صورت نیاز از ابفای شیراز تحقیق و تفحص خواهیم کرد.

دبیر کمیسیون انرژی مجلس در این باره افزود: ما نمی‌توانیم به دلیل کمبود اعتبارات برخی از تاسیسات را واگذار کرده و تاسیسات دیگری احداث کنیم رسالت وزارت نیرو منهای برسی اقتصادی پروژه‌ها خدمات رسانی نیز هست و وزارت نیرو از  این موضع وارد نشده است.

وی گفت: از حق مردم سروستان دفاع خواهم کرد و اجازه این کار را به آبفای شیراز نخواهم داد.با وزارت نیرو از طریق کمیسیون انرژی مکاتبه شده است تا سرمایه مازاد این طرح که همان پانصد و چهل میلیارد تومان است و ناشی از تاسیسات قبلی است بایستی به‌عنوان آورده دولت لحاظ گردد تا در صورت یارانه ای بودن قیمت آب، به توان از این سهم آورده استفاده کرد و در صورت آزاد شدن قیمت آن ، این مبلغ بتواند برای آبفا در سطح استان مزیتی باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز