خبرگزاری کار ایران

ایلنا از مشهد گزارش می دهد؛

تجمع اعتراضی والدین یک مدرسه دخترانه در مشهد /علت اعتراض اولیاء ،تبدیل مدرسه به مدرسه شاهد پسرانه است

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۶۷۹۰

والدین و دانش آموزان مدرسه دخترانه دکتر سعیدی مشهد در اعتراض به تبدیل این مدرسه به مدرسه ای پسرانه ،آن هم پس از ثبت نام و اخذ هزینه از خانواده های این دختران ، باعث شد تا آنها مقابل آموزش و پرورش تجمع کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، حدود سی سال قبل در چهارراه ورزش مشهد، واقف خیراندیشی به نام دکتر سعیدی مدرسه ای را وقف دختران این شهر کرد تا در آن دختران شهر به تحصیل و ارتقای علم بپردازند.

اما پس از گذشت سی سال اکنون آموزش و پرورش خراسان‌‌رضوی تصمیم گرفته تا این مدرسه دخترانه، تبدیل به مدرسه شاهد پسرانه گردد و نبود مدرسه دخترانه در نزدیکی مدرسه دکتر سعیدی باعث اعتراض والدین شده است.

یکی از والدین دختران که صبح امروز - سه شنبه ۲۹ تیرماه- مقابل اداره آموزش و پرورش ناحیه ٧ ،همراه سایر خانواده ها دست به تجمع اعتراضی زده است ،به ایلنا می گوید: من خودم حدود ۲۵ سال قبل در این مدرسه درس می‌خواندم و اکنون نیز دخترم تا سال قبل در این مدرسه بوده است. در سال تحصیلی جدید نیز فرزندم را در مدرسه ثبت نام و هزینه کمک به مدرسه را نیز پرداخت کرده ام.

او افزود: اما با اینکه دخترم در مدرسه ثبت نام شده به صورت ناگهانی به ما اعلام کردند که باید پرونده فرزندان خود را بگیریم و به مدرسه ای دیگر ببریم، در صورتی که در این نزدیکی مدرسه دخترانه ای وجود ندارد. وقتی جویای علت این انتقالی شدیم به ما گفتند که قرار است مدرسه شاهد پسرانه جایگزین مدرسه وقفی دخترانه دکتر سعیدی شود.

یکی دیگر از والدین این دانش آموزان به ایلنا گفت: از زمانی که خبر انتقال مدرسه را دادند، دخترم و حتی خود من به شدت استرس گرفته ایم، زیرا مدرسه ای در نزدیکی خانه ما وجود ندارد و اکنون نمی‌دانیم که باید چه کنیم.

مدیر روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان نیز در گفت و گو با ایلنا گفت: بحث انتقال مدرسه زمانی مطرح می شود که تراکم دانش آموزان پسر در آن منطقه بیشتر از دختران باشد و احتمال بسیار زیاد این انتقالی نیز به همین دلیل است.

مهدی مجیدی فر افزود: در چنین مواقعی قطعا آموزش و پرورش برای اینکه والدین و دانش آموزان اذیت نشوند و حقوق آنها رعایت شود مدرسه جایگزینی را در همان حوالی مدرسه سابق در نظر می‌گیرند تا دانش آموزان با آمادگی کامل به ادامه تحصیل بپردازند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز