خبرگزاری کار ایران

بیش از ۶۰۰ واحد صنعتی در خراسان رضوی تعطیل است

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۲۹۸۶

رئیس اداره صنایع فلزی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: در سطح استان حدود ۶۰۰ تا ۷۰۰ واحد صنعتی تعطیل وجود دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، قاسم کیومرثی رئیس اداره صنایع فلزی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی با اعلام این خبر که سال گذشته ۱۲۰ واحد صنعتی در خراسان رضوی احیا شدند، گفت: حدود ۱۰۵ واحد از این تعداد در شهرک‌های صنعتی و مابقی خارج از شهرک‌های صنعتی استان بودند.

او با بیان این نکته که برنامه ما برای امسال هم احیای حدود ۱۲۰ واحد صنعتی در سطح استان است، افزود: به طور کلی در سطح خراسان رضوی حدود ۶۰۰ تا ۷۰۰ واحد تعطیل وجود دارد.

رئیس اداره صنایع فلزی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی بر ایجاد بازار برای محصولات واحد‌های احیا شده تاکید کرد و ادامه داد: چنانچه نیاز این واحد‌ها در بازار تعریف نشود پس از مدتی چنانچه محصولات بازار نداشته باشند، دچار مشکل می‌شوند، بنابراین ایجاد نوآوری و ارتقای محصولات به منظور رفع نیاز بازار یکی از مسائلی است که واحد‌ها باید مورد توجه خود قرار دهند.

او نقدینگی را دیگر مشکل واحد‌های صنعتی دانست و بیان کرد: همچنین به دلیل کاهش بحث قاچاق، تولید در بسیاری از واحد‌ها توجیه پیدا کرده و سازمان صمت استان هم این واحد‌ها را به ستاد تسهیل ارجاع داده و با کمک مسئولان واحد‌ها راه اندازی شده است.

او با بیان این نکته که همچنین در برخی موارد واحد‌ها به صورت مشارکتی وارد چرخه تولید شدند، تصریح کرد: نوسانات در نرخ ارز، سختی تامین مواد اولیه و نبود ثبات مشکلاتی را برای تولید ایجاد می‌کند که صنعتگر نمی‌تواند اقدام به عقد قرارداد و تامین مواد اولیه کند، به طور کلی همین شفاف نبود فضا باعث ایجاد مشکلات می‌شود.

کیومرثی تاکید کرد: هر واحدی که تقاضای احیا داشته باشد در شرایط فعلی و به دلیل بحث اشتغال کمک می‌کنیم؛ اما تلاش ما این است که پس از مدتی در صورت اختصاص تسهیلات، در بحث بازسازی و نوسازی تجهیزات هم بتوانیم یاری‌گر واحد‌ها باشیم تا امکان رقابت در بازار را داشته باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز