خبرگزاری کار ایران

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان مطرح کرد:

اقدام قانونی برای رد صلاحیت اعضای شورای شهر اصفهان/توجه شورای پنجم به افراد آسیب‌دیده اجتماعی

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۱۱۶۰

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: شورای شهر در خصوص رد صلاحیت ها با صبوری و بردباری و از طریق مبادی قانونی اقدام و به دور از هرگونه حاشیه‌سازی، زمینه رفع مشکلات به‌وجود آمده را فراهم می کند.

به گزارش ایلنا از اصفهان، علیرضا نصراصفهانی در یکصد و شصت و نهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان، با اشاره به اتفاقاتی که در روزهای اخیر در روند بررسی صلاحیت نامزدهای انتخاباتی رخ داد، اظهار کرد: این اتفاقات فضایی را ایجاد کرده که بسیاری از شهروندان را نگران ادامه راه در چند ماه آینده می‌کند.

وی افزود: علی رغم همه کم‌لطفی‌ها و نامهربانی‌ها که در هفته‌های اخیر از سوی هیات‌های نظارت و اجرایی شهرستان در حق همکارانم در شورای اسلامی شهر رقم خورد، آن‌ها تا آخرین روز خدمت فعالیت‌های خود را ادامه داده و همچنان برگ‌های زرین دیگری به کارنامه شورای پنجم خواهند افزود.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: شورای شهر در خصوص وقایع اخیر با صبوری و بردباری و از طریق مبادی قانونی، به دور از هرگونه حاشیه‌سازی، زمینه رفع مشکلات به‌وجود آمده را فراهم کرده و فضای انتخاباتی پرشور را که از خواسته‌های امام راحل(ره) و تاکیدات مقام معظم رهبری بوده است مهیا می‌کند.

وی افزود: اعضای هیات عالی نظارت استان که همگی از افراد حق‌مدار، مجرب، کارآموزده و خداترس هستند درخواست دارم زمینه بازگشت حداکثری داوطلبان به صحنه انتخاباتی بدون ملاحظات سیاسی را فراهم کنند.

نصر اصفهانی تاکید کرد: این مطالب را در جایگاه ریاست شورای شهر به عنوان یک نهاد عمومی و اجتماعی مطرح می‌کنم و مانند دیگر موضوعاتی است که مردم توقع دارند نمایندگانشان به آن پرداخته و صدایشان شوند بنابراین به هیچ عنوان این اظهارات با رویکرد جناحی، سیاسی و طیفی نیست.

مدیریت تراکم مراجعه برای اخذ تخفیف ساخت‌وساز

وی با اشاره به بسته تشویقی ساخت‌وساز شهرداری اصفهان، تصریح کرد: بسته تشویقی مراحل مختلف خود را طی و کمیته انطباق نیز آن را تایید کرد و به مناطق ابلاغ شده است تا شهروندان بتوانند از این فرصت استفاده کنند و با مراجعه هرچه زودتر از تخفیف بیشتری برخوردار شوند.

نصراصفهانی خاطرنشان کرد: شهردارن مناطق نیز باید به گونه‌ای تدبیر کنند که با درخواست تخفیف با تراکم مراجعه مردم در روزهای پایانی اردیبهشت مواجه نشده و رسیدگی به این امر به خوبی از هم‌اکنون حل و فصل شود.

شان معلمان در جامعه حفظ شود

وی با اشاره به روز معلم، تصریح کرد: معلمان در زمان مواجهه با ویروس کرونا نقش خود را برجسته‌تر نشان داده و با آموزش از راه دور سختی کار خود را برای جامعه یادآور شدند.

توجه شورای پنجم به افراد آسیب‌دیده اجتماعی

وی به کمک ۵۰۰ میلیون تومانی مدیریت شهری برای آزادی جرایم غیرعمد، افزود: توجه شورای شهر به همه اجزای جامعه ستودنی است و کمک به آسیب‌دیدگان اجتماعی، زندانیان جرایم غیرعمد و خانواده آن‌ها تنها به یک مورد محدود نمی‌شود.

نصراصفهانی ادامه داد: مساعدت در راه‌اندازی ساختمان مربوط به مراجعه خانواده زندانیان، همراهی مدیریت شهری برای انجام تعمیرات مربوط به سازمان زندان‌ها و در نظر گرفتن تسهیلات برای حمل‌ونقل زندانیان از دیگر اقدامات شورای پنجم است.

وی اظهار کرد: برای توانمندسازی افراد آسیب دیده اجتماعی مجتمعی به وسعت پنج هزار متر و با اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان درحال ساخت بوده و شورای شهر برای کمک به گرمخانه‌های شهر که محل نگهداری کارتن‌خواب‌ها و افراد آسیب‌دیده هستند، مصوبه داشته است.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز