خبرگزاری کار ایران

مدیرکل کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی خبر داد:

معرفی 63 کارفرمای متخلف استان مرکزی به دادگاه

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۰۸۴۲

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی گفت: 63 کارفرمای متخلف که اتباع غیرمجاز را سال گذشته به کارگرفته بودند راهی دادگاه شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدتقی آبایی هزاوه با بیان اینکه کارفرمایان بدانند هرگونه استفاده از اتباع خارجی بدون مجوز اشتغال به صورت موقت، دائمی و روزمزد ممنوع است، افزود: کارفرمایان متخلف در صورت رعایت نکردن تذکر ردیف یک، علاوه بر جریمه بر اساس ماده (181) قانون کار به مجازات حبس از 91 تا 180 روز محکوم می‌شوند.

وی ادامه داد: آن دسته از کارفرمایانی که به هر نحوی از خدمات اتباع خارجی استفاده می‌کنند، باید نسبت به قطع رابطه با تبعه یا اخذ مجوزهای قانونی اقدام کنند، در غیر این صورت وفق مقررات، کارفرمای متخلف به ازای هر روز به کارگیری اتباع بدون مجوز اشتغال در سال‌جاری، 825 میلیون و 425 هزار و چهار ریال جریمه می‌شوند و در صورت تکرار تخلف، این جریمه برای هر روز 2 برابر می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی اظهار داشت: حداقل دستمزد روزانه در سال 1400 بر اساس مصوبه شورای‌عالی کار 165 هزار و 885 ریال و جریمه یک روز اشتغال غیرمجاز یک نفر تبعه خارجی 825 میلیون و 425 هزار و چهار ریال است که در صورت تکرار تخلف این جریمه با احتساب 2 برابری به 650 میلیون و 851 هزار و 8 ریال می‌رسد.

آبایی هزاوه تصریح کرد: بر اساس بند ج ماده (11) قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت جمهوری اسلامی ایران، کارفرما موظف است حداکثر ظرف مدت 10 روز وجه جریمه خود را واریز کند و اصل فیش بانکی یا گواهی مبنی بر اعتراض به برگ جریمه صادره را در مقابل اخذ رسید به اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی محل فعالیت خود تحویل دهد.

وی بیان داشت: کارفرمایان بخش‌های غیردولتی با رعایت مصوبه نوزدهمین جلسه کمیته دائمی اتباع بیگانه مورخ 28 دی ماه سال 1381، در صورت تمایل می‌توانند از خدمات اتباع خارجی دارای کارت هویت ویژه اتباع خارجی معتبر با اخذ پروانه کار ویژه مهاجران خارجی از اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان در مشاغل مجاز استفاده کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی تأکید کرد: سال گذشته 5728 مورد کارت موقت کار برای اتباع خارجی کشورهای عراق و افغانستان صادر شده است. همچنین در سال گذشته 151 فقره پروانه کار در این استان صادر و 84 پروانه نیز تمدید شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز