خبرگزاری کار ایران

آصفی خبر داد؛

امداد رسانی هلال احمر استان قزوین به 295 حادثه دیده

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۶۶۰۲

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر قزوین گفت: در سال 1400 به 295 حادثه دیده در استان در طرح امداد و نجات نوروزی، امداد رسانی شد که از این تعداد 251 نفر حوادث جاده‌ای، پنج نفر کوهستانی، ۱۸ مورد حضوری، ۱۶ مورد شهری و پنج مورد صنعتی و کارگاهی بوده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، حسن آصفی با اعلام این خبر گفت: 175 امدادگر جمعیت هلال احمر استان به حالت آماده باش قرار دارند و این طرح تا پایان نیمه اول فروردین ماه ادامه خواهد داشت.

او افزود: از ۲۵ اسفند ماه تاکنون عوامل امدادی استان در امدادرسانی به ۷۲ مورد حوادث به وقوع پیوسته شرکت کردند که در بین آن ها ۵۹ عملیات جاده‌ای، 3 مورد کوهستانی، 1 مورد حضوری، 4 مورد شهری و 5 مورد صنعتی و کارگاهی بودند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اظهار داشت: آمار کل  آسیب دیدگان در این حوادث  287 نفر می باشد که 243 نفر از آن  ها در حوادث جاده ای و 5 نفر از آن ها در حوادث کوهستانی بوده اند که طی این مدت کل نجات یافتگان 68 نفر بوده که از این بین 56 نفر به بیمارستان منتقل شدند و 12 نفر سرپایی امدادرسانی شدند.

وی تصریح کرد: در طرح نوروزی  تعداد 225 نفر از نیزوهای عملیاتی در 93 عملیات همراه با 68 دستگاه آمبولانس در صحنه  حضور یافتند و مجموعاً ۱۲ مورد عملیات رها سازی انجام دادند.

آصفی ادامه داد: حضور سریع امدادرسانان و بهبود خدمات امدادی به حادثه دیدگان از نتایج افزایش پایگاه های امداد و نجات هلال احمر در نقاط مختلف استان قزوین است.

او میانگین زمان حضور نیروهای امدادی این جمعیت بر سر صحنه حوادث را ۶ دقیقه و ۱۷ ثانیه اعلام کرد و افزود: همچنین میانگین زمان حضور در صحنه عملیات جاده‌ای ۱۶ دقیقه و ۱۷ ثانیه و میانگین مدت زمان عملیات در حوادث جاده‌ای از آغاز تا پایان عملیات ۴۸ دقیقه و ۲۲ ثانیه بوده است.

وی از رانندگان خواست نسبت به رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی و هرگونه شتاب زدگی به ویژه در مسیرهای کوهستانی پرهیزکنند و از مسافران خواست در صورت هرگونه نیاز امدادی باسامانه ۱۱۲ هلال احمر تماس بگیرند و  در صورت بروز حادثه ضمن حفظ خونسردی با این مرکز تماس گرفته و یا به نزدیکترین پایگاه امدادی هلال احمر مراجعه کنند.

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز