خبرگزاری کار ایران

پوررجبی اعلام کرد؛

بازگشت یدک کش خلیج فارس۴ به چرخه خدمات حمل و نقل دریایی /تعمیر و به آب اندازی 30 فروند انواع شناورطی سال گذشته دربندر شهید رجایی

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۶۴۵۶

معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان از اتمام تعمیراساسی و زیر آبی و به آب اندازی یدک کش خلیج فارس4 و الحاق این شناور به چرخه خدمات حمل و نقل دریایی بندر شهید رجایی خبر داد و گفت: در سال گذشته 30 فروند انواع شناوردر بندر شهید رجایی تعمیر و به استمرار فعالیت درناوگان خدمات دریایی کشور ملحق شدند.

به گزارش ایلنا از بندرعباس، محمدرضا پور‌رجبی اظهار کرد: یدک کش پر قدرت خلیج فارس ۴ بعد از اتمام تعمیرات اساسی و زیر آبی و انجام بازرسی های کارشناسان موسسه رده بندی  در محل سرسره مخصوص  تعمیرات بندر شهید رجایی به آب اندازی شد.

وی طول این یدک کش را ۳۴ متر ؛ با عرض حدود ۱۰ متر و آبخور حدود 4.5 متر  اعلام کرد و افزود: این شناور پرقدرت از ۴۴۰۰ اسب بخار و توان کشش بیش از ۵۰  کیلونیوتن برخوردار است.

معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، مهم‌ترین ماموریت شناور یدک کش خلیج فارس 4 را شرکت در عملیات پهلودهی و جداسازی کشتی‌های تجاری و نفتی عنوان کرد.

به گفته پوررجبی، این شناور با برخورداری از سیستم  رانش سمتی که قادر است به همه جهات نیرو وارد کند، در عملیات مقابله با آتش، آلودگی و همچنین اسکورت کشتی‌ها  نیز ایفای نقش می‌کند.

پور رجبی دربخش دیگری از سخنانش حفاظت از سطح آمادگی عملیات شناورهای خدماتی را یکی از مهم‌ترین وظایف و راهبردها اداره تعمیر و نگهداری تجهیزات دریایی بنادر و دریانوردی عنوان کرد و گفت: در سال گذشته 30 فروند شناور با کاربری های مختلف در این اداره کل  و دیگر کشتی سازیهای استان تعمیر و به ناوگان خدمات دریایی جنوب کشور محلق شدند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز