خبرگزاری کار ایران

بیماران دیالیزی عسلویه چشم انتظار کمک مسئولان و خیران

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۸۴۰۹

بیماران دیالیزی شهرستان عسلویه که تعداد آنها حداقل ۱۸ نفر هستند، به دلیل نبود مرکز دیالیز مجبورند هزینه های هنگفتی را صرف مراجعه به مراکز دیالیز شهرستان‌های جم، پارسیان، کنگان و لامرد کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از عسلویه ، یکی از مشکلاتی که در سال های اخیر گریبان گیر برخی از خانواده های شهرستان عسلویه شد، افزایش بیماران نارسایی کلیوی نیازمند دیالیز است.

این روزها شهروندان زیادی از عسلویه را مشاهده می کنیم که به دلیل نبود مرکز دیالیز در شهرستان، مجبورند برای عمل دیالیز به شهرستانهای مجاور در حال رفت و امد هستند.

دیالیز برای بیماران دارای نارسایی کلیه امری حیاتی است که در صورت قطع این کار، کلیه این  افراد به عنوان یکی از حساس ترین اندام های حیاتی بدن از کار می افتد و خطر مرگ آنها را تهدید می کند.

اگر به مرکز دیالیز شهرستان های مجاور سری بزنیم، مشاهده می کنیم که تخت های این مرکز روزانه میزبان بیمارانی از شهرستان عسلویه هستند.

با توجه به لزوم مراجعه سه بار در هفته برای این عمل، درصد زیادی از بیماران دیالیزی شهرستان جز قشر ضعیفی هستند که توان مالی مراجعه ندارند و مشاهده می شود که عده ای از این بیماران برای ادامه حیات خود مجبور به درخواست کمک از دیگران هستند.

یکی از بیماران دیالیزی شهرستان عسلویه در گفتگو با ایلنا بزرگترین مشکل بیماران دیالیزی شهرستان را بعد مسافت، و مشقت های رفت و آمد و هزینه های ایاب و ذهاب عنوان کرد و از مسئولان شهرستان خواست فکری به حال این افراد کنند.

هر چند مسئولان شهرستانی باید اولویت مقطعی خود را حمایت از بیماران دیالیزی شهرستان، رفع مشکل ایاب و ذهاب آنها قرار دهند اما راه اندازی مرکز دیالیز با حمایت نهادهای دولتی و موسسات خیریه از ضروریات است که لازمه آن همت مسئولان به خصوص فرماندار شهرستان عسلویه، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، دانشگاه علوم پزشکی بوشهر و مشارکت پتروشیمی هاست.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز