خبرگزاری کار ایران

رئیس پلیس فتا استان اردبیل خبر داد؛

شناسایی و دستگیری دکتر قلابی در اینستاگرام

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۷۶۹۶

رئیس پلیس فتای استان اردبیل از دستگیری شخصی که با ایجاد صفحات جعلی متعدد در اینستاگرام و معرفی خود با عناوین مختلف مثل پزشک، دندانپزشک، مشاور تحصیلی ونظایر آن اقدام به کلاهبرداری از افراد می‌‎کرد، خبر داد.

به گزارش ایلنا, سرهنگ علی قهرمان طالع عنوان کرد: با دریافت گزارش‌های متعدد در خصوص کلاهبرداری، اخاذی و فریب کاربران شبکه اجتماعی اینستاگرام توسط شخصی که با ایجاد صفحات جعلی متعدد و گذاشتن پست ها و تصاویر خاص و معرفی خود با عناوین مختلف اقدام به کلاهبرداری می‌کرد، پرونده در دایره قضایی پلیس فتا به جریان افتاد.

وی ادامه داد: در پی بررسی های اولیه مشخص شد که این شیاد سایبری با ایجاد صفحات جعلی و معرفی خود به عنوان پسر یکی از مقامات استانی در قالب دندانپزشک، مشاور تحصیلی و پزشک مشغول برقراری ارتباط با کاربران و مخصوصا بانوان کرده و به بهانه های مختلف از آنان اخاذی و درخواست وجه می کند.

رئیس پلیس فتا استان اردبیل گفت: اقدامات فنی و پلیسی افسر پرونده مشخص کرد که این شخص یکی از متهمان حرفه ای و تحت تعقیب پلیس بوده که سابقه فعالیت در حوزه جرائم سایبری را نیز دارد.

سرهنگ قهرمان طالع تصریح کرد: افسران سایبری با ردگیری محل اختفا و با هماهنگی مقامات قضایی متهم را در یک عملیات پلیسی در منزل پدریش به همراه تجهیزات دیجیتالی دستگیر کردند و با تکمیل پرونده در اختیار قانون قرار دادند. 

وی عنوان کرد: متاسفانه کاربران فضای مجازی بخصوص دختران و زنان با دریافت پیام های عاطفی و مشاهده تعدادی عکس و فیلم جذاب سریع گمراه شده و با باور اینکه شخص صاحب پیج در شبکه های اجتماعی همان شخصی است که ادعا می کند فریب خود با برقراری ارتباط باعث فروپاشی بنیان خانواده و سوء استفاده از خودشان می شوند.

 رئیس پلیس فتا استان اردبیل در پایان افزود: هموطنان در صورت مشاهده موارد مشکوک در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها می توانند گزارشات خود را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir  قسمت مرکز فوریت های سایبری گزارش کنند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز