خبرگزاری کار ایران

نماینده مردم البرز در مجلس:

هیات نظارت بر عملکرد 4 ساله منتخبین شوراهای شهر و روستا تشکیل می شود/ از هیچ لیستی حمایت نمی‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۰۸۱۸

نماینده مردم ساوجبلاغ، چهارباغ، نظرآباد و طالقان در مجلس شورای اسلامی، گفت: هیچ یک از نمایندگان لیستی را نه حمایت خواهند کرد و نه ارائه می‌کنند؛ ما موظف هستیم در قبال قانون مطیع باشیم و در این خصوص تمام تلاش خود را به کار خواهیم گرفت.

به گزارش خبرنگار ایلنا از البرز، علی حدادی، ظهر امروز در نشست خبری با بیان اینکه رعایت مُرِ قانون، امانتداری و عدالت، وظیفه مهمی است که بر عهده ما قرار گرفته، اظهار داشت: در خصوص رد یا تأیید صلاحیت ثبت نام شدگان شورای شهر و روستا، اصل قانون اساسی بر برائت است مگر اینکه اسناد و مدارکی دال بر مباحث مختلف وجود داشته باشد.

حدادی با اشاره به اینکه هیات نظارت شهرستان وظیفه سنگینی را به عهده خواهند داشت، افزود: در کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها اصلاح انتخابات ریاست جمهوری انجام شده است و اگر هیات مدیره مجلس این تغییرات را مصوب کنند در انتخابات 1400 تحصیلات کاندیداهای ریاست جمهوری با حداقل کارشناسی ارشد پیشنهاد شد چرا که با توجه به شرایط کشور تحصیلات یکی از مواردی است که برای کاندیدای ریاست جمهوری ضروری است.

حدادی با اشاره به اصلاحات شرایط نامزدی ریاست جمهوری، تصریح کرد: معیارهایی همچون رجال سیاسی و سن داوطلبان بین 40 تا 75 سال، اصلاح شد و اگر در صحن مجلس مصوب شود به انتخابات 1400 خواهد رسید. 

نماینده مردم ساوجبلاغ در مجلس با بیان اینکه ثبت نام شوراهای شهر از تاریخ 20 اسفند به مدت هفت روز آغاز خواهد شد، اضافه کرد: بر همین اساس کاندیدای شوراهای روستا نیز از 16 فروردین 1400 انجام خواهد شد و پس از بررسی صلاحیت‌ها در هیئت اجرایی، هیئت نظارت وارد کار خواهند شد.

حدادی اضافه کرد: هیچ یک از نمایندگان لیستی را نه حمایت خواهند کرد و نه ارائه می‌کنند، ما موظف هستیم در قبال قانون مطیع باشیم و در این خصوص تمام تلاش خود را به کار خواهیم گرفت.

وی با تأکید بر اینکه اگر بخواهیم در مدیریت شهری تأثیرگذاری لازم را داشته باشیم باید دقت لازم در بررسی صلاحیت‌ها داشته باشیم، اظهار کرد: انتخاب افراد کاردان و کاربلد توسط مردم بسیار حائز اهمیت است.

نماینده مردم ساوجبلاغ مجلس در شورای اسلامی یادآور شد: تأیید صلاحیت شوراهای شهر و روستا به عهده هیئت‌های نظارت بر شوراها است.

حدادی با بیان اینکه تنها معیار ما سلامت نفس و عملکرد کاندیداها است، گفت: هیچ نگاه خاصی به کاندیدا نبوده است و تأیید صلاحیت‌ها بر اساس روزشمار قانون انجام می‌شود.

نماینده مردم ساوجبلاغ در مجلس با اشاره به اینکه هیئت عالی نظارت بر انتخابات شورای شهر و روستا فعالیت خود را آغاز کرده است، افزود: طی این مدت اعضای هیئتهای نظارت بر انتخابات شهرستان‌ها معرفی شدند، هیئت‌های نظارت بر انتخابات شهرستان‌های البرز نیز انتخاب و هماهنگی‌های لازم برای شروع کار این هیئت در استان انجام شده است.

این نماینده مجلس در خصوص آموزش برگزیدگان شوراهای شهر و روستا، افزود: بعد از انتخابات برنامه‌های آموزشی برای منتخبین مردم خواهیم داشت تا با شورایی کارآمد همراه باشیم.

وی با بیان اینکه نظارت پس از انتخابات نیز ادامه خواهد داشت، بیان کرد: هیات نظارت بر عملکرد شوراها طی 4 سال خواهیم داشت، این اقدام بر کارآمدی منتخبین تأثیرگذار خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز