خبرگزاری کار ایران

استاندار البرز در گفت و گو با ایلنا:

تعهدات خود را در قبال قطار شهری و کنارگذر شمالی کرج انجام دادیم/ مدیریت شهری به وعده هایش عمل کند

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۰۲۹۶

نماینده عالی دولت در استان البرز گفت: دولت تمامی تعهدات خود را در قبال کنارگذر شمالی و قطار شهری کرج انجام داده و در ازای آن انتظار می رود شهرداری و شورای شهر کرج نیز به عهد خود پایبند باشند و در موعد مقرر نسبت به تکمیل این پروژه های مهم کلانشهر کرج برای بهره برداری مردم اقدام کنند.

عزیزالله شهبازی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا در ارتباط با روند اجرای پروژه های عمرانی مهم کلانشهر کرج اظهار داشت: یکی از پروژه های محوری استان که مورد مطالبه جدی مردم بوده و هست و برای اجرای آن، نمایندگان دولت در البرز و مدیریت شهری کرج سال‌ها در دستور خود داشتند، پروژه کمربندی شمالی کرج است که اتوبان شهید همت را به اتوبان البرز_قزوین، متصل می‌کند.

وی افزود: از ابتدای مسئولیت خود در استان البرز در این ارتباط مصمم به حمایت از شهرداری کرج شدم که بتوان این طرح را اجرا کرد لذا با پیگیری جدی و طی جلسات متعدد که با رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور برگزار شد، اهمیت تکمیل این پروژه مورد تاکید و بررسی قرار گرفت.

استاندار البرز با اشاره به حضور  روحانی در البرز برای افتتاح پروژه اتوبان شهید همت، خاطرنشان کرد: رئیس جمهور در این سفر دستور داد که دولت در پروژه کمربند شمالی کرج، مشارکت داشته باشد و به دنبال این دستور، بلافاصله تخصیص اعتبار ۴۰۰ میلیارد تومانی برای تسریع روند اجرای پروژه از طرف معاون ریاست جمهوری، صادر و اعلام شد.

استاندار البرز با تاکید بر اینکه مدیریت شهری کرج با اعتباری که دریافت کرده باید به وعده هایش عمل کند، تصریح کرد: برای تزریق این اعتبار لازم برنامه ریزی کردیم و در حال حاضر این اعتبار در اختیار استان است و لازم است مدیریت شهری کرج در این ارتباط به وظیفه خود عمل کند.

شهبازی تاکید کرد: شهرداری و شورای اسلامی شهر کرج باید با توجه به اهمیت پروژه کمربند شمالی این شهر بر اساس قول هایی که داده شده، قبل از پایان دولت دوازدهم، این پروژه را مدیریت و تکمیل کنند.

وی اضافه کرد: دولت در این پروژه به تعهد، همکاری و وظیفه تحقق مطالبات به حق مردم، عمل کرد و برای اتمام آن به همکاری و همت مدیریت شهری کرج، نیاز است.

وی گفت: در این پروژه هر مشکل و مانعی که از طرف شهرداری مطرح شد، دولت برای حل و فصل آن کمک کرد و در این ارتباط بازدیدهای مستمر و هفتگی نیز از پروژه کمربندی کرج، انجام شد که همچنان ادامه دارد.

استاندار البرز افزود: به منظور تحقق تکمیل پروژه، دولت با جدیت تلاش کرد مشکلاتی همچون تامین سیمان و معارضان مسیر پروژه، برطرف شود و امروز شهردار و اعضای شورای شهر کرج باید مانند گذشته در راستای وعده هایی که به مردم داده اند به وظیفه خود عمل کنند چراکه اعتبار لازم را در اختیار دارند.

استاندار البرز به دومین پروژه مهم استان و کلانشهر کرج اشاره کرد و اظهار داشت: رئیس دولت تدبیر و امید در سفر استانی سال ۹۵، دستور تخصیص اعتباری را بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان صادر کرد که انجام شد و این حمایت همچنین در فروش اوراق مشارکت، دنبال شد.

وی با اشاره به فروش ۳۵۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت و تعهد دولت در سال جاری، یادآور شد: در حضور شهردار کرج و علیرغم درخواست وثیقه های محکم توسط بانک عامل مربوطه اما با ضمانت و تعهدی که از طرف استانداری داده شد، مبلغ ۳۵۰ میلیارد تومان در اختیار شهرداری کرج قرار گرفت.

شهبازی به بازدید و رصد مرتب از پروژه قطار شهری کرج، اشاره کرد و گفت: پیمانکار قول داد تا پایان سال جاری، فاز نخست را به بهره برداری برساند که امیدواریم مردم از این امکان بهره مند شوند‌.

نماینده عالی دولت در البرز تاکید کرد: تکمیل و بهره برداری این دو پروژه مهم کلانشهر کرج به عنوان مهمترین مطالبه مردمی می تواند به عنوان شاخص ترین عملکرد ۴ ساله مدیریت شهری کرج محسوب شود و من نیز به عنوان نماینده دولت در راستای مطالبات مردم از این دو پروژه، حمایت کرده ام.

شهبازی اضافه کرد: علاوه بر کمک های عینی ذکر شده در مواردی همچون تغییر کاربری، تهاتر و موانع دیگر  که سد راه پیشرفت این دو پروژه بود، کماکان به عنوان نماینده دولت در کنار شهرداری و شورای شهر کرج بودیم لذا دولت و مردم از مدیریت شهری کرج انتظار دارند که برای تکمیل پروژه، همت و تلاش جدی اتخاذ کنند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز