خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای کرمانشاه خبر داد :

افتتاح دو تصفیه خانه آب شرب شهرستان های کرند و ریجاب

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۴۵۸۶

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان کرمانشاه گفت: به مناسبت دهه مبارک فجر دوطرح تصفیه خانه آب در شهر‌های کرند و ریجاب بصورت ارتباط تصویری با حضور معاون اول محترم ریاست جمهوری افتتاح و به بهره برداری خواهد رسید.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کرمانشاه، درویشی مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان کرمانشاه، ضمن اعلام این خبر به تشریح وضعیت فنی و سازه‌ای این دو تصفیه خانه پرداخت و گفت: فرآیند ساخت این دو تصفیه خانه آب برای شرایط بحرانی است .

درویشی ظرفیت تصفیه خانه آب کرند ۶۰ لیتر برثانیه و ظرفیت تصفیه خانه آب شهر ریجاب ۴۵ لیتر بر ثانیه اعلام نمود و افزود: پروژه تصفیه خانه اضطراری آب شرب شهر‌های کرند و ریجاب با هدف تصفیه آب شرب شهر کرند و ریجاب در شرایط بحرانی، و زلزله حادث شده سال ۹۶ و ۹۷، و در سال‌های پر باران طراحی و شروع به احداث شد.

وی با اشاره به اینکه در ایام حوادث ذکر شده کدورت آب به نحوی بود که آب را غیر قابل شرب کرده بود، تصریح کرد: لیکن دو منظوره بودن سیستم طراحی شده در این دو تصفیه خانه بگونه‌ای است که در شرایط عادی بعنوان مخزن و در حال شرایط بحرانی بصورت تصفیه و پالایش آب عمل خواهد کرد.

وی همچنین با اعلام اینکه در مدار قرار گرفتن فرآیند پالایش و تصفیه آب در شرایط اضطرای حداقل ۲۴ ساعت طول خواهد کشید، افزود: با طراحی این دو تصفیه خانه ضمن رفع مشکل در شرایط بحرانی، بعلت وضعیت شدید بارندگی و بالا رفتن کدورت آب سراب کرند و ریجاب که آب غیر قابل شرب می شود، این مشکل نیز کاملا از میان بر داشته می شود.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای، اعتبار صرف شده برای احداث این دو پروژه را تاکنون ۱۰۰ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: برای تکمیل و تجهیز این پروژه ها هم ۸۰ میلیارد ریال  دیگر نیاز است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز