خبرگزاری کار ایران

مشاور ویژه وزیر کار در قزوین:

حل مشکلات بنگاه‌های اقتصادی مشکل دار در مرحله اول به عهده مالکان است / هرگونه وقفه در کار تولید پذیرفتنی نیست

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۳۵۶۶

مشاور ویژه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: تعداد صنایع تولیدی مشکل‌دار استان قزوین از ۵۱ واحد به ۲۷ واحد کاهش یافته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، کریم یاوری در دیدار با معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار فزوین افزود: تلاش وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی کمک به حل مسایل کارگری و حل مشکلات واحدهای تولیدی با مشارکت سایر دستگاه ها و وزراتخاته‌های مربوطه است.

وی افزود: بانک اطلاعات جامع و کاملی از بنگاه‌های اقتصادی مشکل‌دار اعم از تولیدی صنعتی خدماتی کشاورزی و در دست نیست و در این رابطه باید تدابیر لازم اندیشیده شود.

این مسئول اظهار داشت: سامانه‌ای که بتواند واحدهای اقتصادی مشکل دار در همه بخش‌های اقتصادی تولیدی، صنعتی، معدنی،خدماتی، کشاورزی و گردشگری را به روز رسانی نمایند ضروری است.

مشاور ویژه وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی افزود: برای چاره اندیشی در حل و فصل مشکلات بنگاه‌های اقتصادی مشکل دار باید به عوامل بروز مشکل در درون کارگاه و بیرون کارگاه به طور همزمان توجه کرد.

یاوری اضافه کرد: بنگاه اقتصادی مشکل دار بنگاهی است که به دلیل اشکال در یکی از عوامل تولید همانند سرمایه نیروی انسانی و ماشین آلات در درون بنگاه و یا عوامل اثرگذار بیرون از کارگاه دچار اختلال در روند فعالیت اقتصادی و یا ایفای تعهدات از جمله پرداخت مطالبات قانونی کارگران و یا بدهی بنگاه شده باشد.

مشاور و نماینده ویژه وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی افزود: حل مشکلات بنگاه‌های اقتصادی مشکل دار در مرحله اول به عهده مالکان، سهامداران کارفرمایان و مدیران بنگاه اقتصادی  در مرحله بعد برعهده سازمان ها و دستگاه های صادر کننده مجوز تاسیس و پروانه بهره برداری است.

 یاوری همچنین گفت: اگر مشکل بنگاه های اقتصادی با مصوبات کارگروه های تسهیل و رفع موانع تولید استانی حل و فصل نشود باید مراتب توسط رئیس و یا دبیر کارگروه استانی به ستاد تسهیل و رفع موانع تولید ملی مستقر در وزارت صنعت معدن و تجارت منعکس شود.

مشاور نماینده ویژه وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت :در استان قزوین تعداد بنگاه های مشکل دار از ۵۱ واحد به حدود ۲۷ واحد تقلیل پیدا کرده است.

یاوری افزود: وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی بر حمایت موثر و جدی در جهت تثبیت اشتغال نیروی کار در بنگاه های اقتصادی تاکید دارد و دستورات موکدی به تمامی زیر مجموعه های این وزارتخانه صادر کرده است.

وی یادآور شد: مشکلات بنگاه‌های اقتصادی بدون باید توسط کارفرمایان مدیران مالکان بنگاه‌ها و کمیسیون امنیت کارگری استان حل و فصل شود.

یاوری با بیان اینکه هرگونه وقفه در کار تولید و چرخش فعالیت بنگاه اقتصادی به هیچ عنوان پذیرفته نیست و کارگران عزیز و زحمتکش زیر بار تو توقف در تولید که معیشت آنها را دستخوش مشکلات می‌کند نمی روند.

وی تاکید کرد: پرداخت مزد و حقوق کارگران حاصل دسترنج آنان در امر تولید است؛ بنابراین تحت هیچ شرایطی نباید کار در تولید صدمه و یا وقفه وارد شود.

این مسئول با تاکید بر اینکه توجه به بانک‌ها برای اعطای تسهیلات جهت بازسازی و نوسازی و اصلاح ساختار اقتصادی بنگاه‌ها ضروری است.

 مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی قزوین نیز گزارشی از عملکرد این اداره کل ارایه کرد و افزود: این استان در سه بخش شامل طرح‌های ملی اشتغالزایی مانند کارورزی و مشوق‌های بیمه‌ای، اشتغال روستایی، عشایری و صیانت از اشتغال در ایام کرونا از لحاظ عملکردی در کشور پیشتاز بوده است.

رضا گروسی افزود: عزم جدی مسئولان استان و دستگاه قضایی حل مشکلات جامعه کارگری و پرداخت مطالبات آنها و ایجاد آرامش روانی در استان است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز