خبرگزاری کار ایران

استاندار فارس:

۱۰۵ طرح با پیشرفت بیش از ۹۰ درصد در فارس تا پایان دولت قابل افتتاح است

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۱۰۰۶

استاندار فارس گفت: ۱۰۵ طرح با پیشرفت فیزیکی بالای ۹۰ درصد در صورت تامین تسهیلات به میزان حدود ۶۰۰ میلیارد تومان تا پایان دولت قابل افتتاح و بهره برداری خواهد بود.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری فارس، عنایت الله رحیمی در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی که با حضور رئیس کل بانک مرکزی برگزار شد، خواستار افزایش امکان استفاده از تسهیلات ماده 56 برای تکمیل طرح های نیمه تمام شد و با بیان این که مجموعا 853 طرح با پیشرفت فیزیکی بین 60 تا 90 درصد در این استان فعال است، اظهارداشت: در صورت تامین پنج هزار و 700 میلیارد تومان تسهیلات، همه این طرح ها به اتمام خواهند رسید.

نماینده عالی دولت تدبیر و امید در استان فارس با اشاره به این که افزایش سقف اختیارات بانک های استان در زمینه افزایش سقف تسهیلات به دو برابر، موجب کاهش تمرکز گرایی و هزینه های اداری خواهد شد، افزود: افزایش میزان پرداخت تسهیلات بانک ها به فعالین اقتصادی استان در بخش سرمایه ثابت و سرمایه در گردش و نیز تسهیل در سرمایه گذاری ایرانیان خارج از کشور و فراهم شدن امکان انتقال پول به داخل کشور از دیگر اقداماتی است که می تواند رونق اقتصادی بیشتری را فراهم کند.

وی با بیان این که اگر مدیریت بسیار مناسب اقتصاد کشور در شرایط بسیار سخت اعمال تحریم و شیوع کرونا وجود نداشت شرایط بسیار وخیمی در اقتصاد ایران ایجاد می شد، افزود: جمهوری اسلامی و دولتمردان متقاضی تحریم نبوده اند و این مشکلی بود که از طرف قدرت های استکباری بر ملت ایران تحمیل شد.

استاندار فارس با اشاره به این که در این استان با هماهنگی نهادهای حاکمیتی و بخش خصوصی بدون پرداختن به حاشیه ها رفع مشکلات اساسی در دستورکار قرار گرفته است، اظهارداشت: ارتباط مناسب و هماهنگی میان نهادهایی مانند دادگستری، مجمع نمایندگان استان، اعضای شورای تامین و نماینده ولی فقیه در فارس موجب شده است فضای مناسبی برای حل مشکلات مردم فراهم شود.

رحیمی با بیان این که درآمد عمومی استان فارس در 10 ماهه سال 99، سه هزار و 400 میلیارد تومان بوده که تحقق 101 درصدی تعهدات این استان را نشان می دهد، ادامه داد: درآمد مالیاتی استان نیز در این مدت با تحقق 104 درصدی، سه هزار و 109 میلیارد تومان بوده است.

نماینده عالی دولت تدبیر و امید در استان فارس تولید ناخالص داخلی استان را با لحاظ نفت، 157 هزار میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: این استان سهم پنج درصدی کشور و رتبه ششم کشور را در اختیار دارد و تولید ناخالص داخلی این استان بدون لحاظ نفت 79 هزار میلیارد تومان بوده که در این حوزه نیز رتبه استان، پنجم است.

وی با تاکید بر این که سرمایه گذاری خارجی در استان فارس متاثر از شرایط کشور، در سال های 96 و 99 رتبه اول کشور بوده است، افزود: مجموع سرمایه گذاری خارجی جذب شده در استان فارس پس از پیروزی انقلاب اسلامی، سه میلیارد و 100 میلیون دلار بوده که بیش از دو میلیارد دلار آن، معادل 64 درصد در چهار سال اخیر صورت گرفته است.

استاندارفارس ادامه داد: مجوز جذب 685 میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی برای چهار طرح در قالب 20 پروژه به این استان از هیات سرمایه‌گذاری خارجی کسب شده است که این رقم بیش از 3.5 برابر سرمایه‌گذاری خارجی در سال 98 است.

رحیمی تصریح کرد: در راستای ایجاد شفافیت در سیستم بانکی، تجمیع حساب های بانکی دولتی در استان فارس مورد توجه قرار گرفته و تعداد حساب های دولتی بانکی از هفت هزار و 200 حساب به حدود یک هزار حساب کاهش یافته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز