خبرگزاری کار ایران

رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و عمان عنوان کرد:

ثبات در دیپلماسی ایران و عمان زمینه ثبات در مروادات اقتصادی دو کشور را فراهم کرده است

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۱۹۰۰

رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و عمان با بیان اینکه تلاش می کنیم رابطه پایداری بین بخش خصوصی استان فارس و بخش خصوصی عمان برقرار شود گفت: ثبات در دیپلماسی ایران وعمان زمینه ثبات در مروادات اقتصادی دو کشور را فراهم کرده است.

به گزارش ایلنا، محسن ضرابی در وبینار بررسی مسائل و مشکلات فعالان اقتصادی در حوزه بازار عمان که در اتاق بازرگانی فارس برگزار شد، بیان کرد: یکی از موضوعات مهم در گسترش مراودات اقتصادی با کشورهای دیگر ارتباط بین دو کشور است که روابط سیاسی میان دو کشور ایران و عمان در طول بیش از چهل سال پایدار و با ثبات بوده و در همه دوران ها در بالاترین سطح قرار داشته است و دولت عمان در تمام دوران ها در کنار دولت و مردم ایران بوده است.

وی افزود: به دنبال ارتباط دیرینه دو کشور از روابط اقتصادی و حجم مبادلات اقتصادی دو کشور رضایت نداریم که عمده ترین دلیل این مهم عدم وجود زیرساخت های مناسب و در نهایت کم شدن سهم تجار و بازرگانان ما در صادرات به این کشور است.

ضرابی اظهار داشت: کشور عمان با سایر کشورهای دنیا ارتباط خوبی دارد و به لحاظ وضعیت و ثبات اقتصادی عمان نیز قابل قبول است و این درحالی است که زیرساخت های این کشور نیز برای انجام مبادلات اقتصادی مناسب است و می تواند به عنوان پایگاه صادرات تجار و بازرگانان ما باشد.

وی اضافه کرد: صدور کالاهای ایرانی با قرارداد تجارت آزاد با تعرفه گمرکی صفر به 16 کشور بزرگ جهان، دسترسی به بازار کشورهای مصرف کننده از جمله کشورهای آفریقایی و دستیابی به بازار کشورهایی که در حال حاضر ارتباط خوبی با ما ندارند؛ می تواند به عنوان پایگاه پر اهمیت برای صادرات کالاهای ایرانی در نظر گرفته شود.

رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و عمان بابیان اینکه عمان سومین پول قدرتمند دنیا را دارد ادامه داد: کیفیت کالا برای حضور در بازار عمان موضوع بسیار مهمی است که باید مد نظر تجار و بازرگانان برای صادرات به این کشور باشد.

ضرابی عنوان داشت: فارس یکی از استان های مورد اعتماد و خواست مردم عمان برای گسترش همکاری های تجاری و اقتصادی است لذا بخش هایی از جمله خدمات آموزش، صنعت، معدن و گردشگری از زمینه های خوب برای گسترش مراودات تجاری دو طرف است.

وی تصریح کرد: در حوزه صنعت نیز می توانیم در پروژه‌هایی که در آنها دارای تکنولوژی و دانش فنی هستیم، نقش توسعه دهنده را داشته باشیم که با توجه به آن که عمان کشوری بکر در حوزه های فناوری های نوین، استارت آپ ها، تکنولوژی های پیشرفته، آی تی و آی تی سی است و عمیقاً به دانش فنی و توانمندی شرکتهای ایرانی نیازمند می باشد، بنابراین این حوزه نیز فرصت بسیار مناسبی جهت حضور پررنگ شرکتهای استان فارس است.

ضرابی با بیان اینکه با برنامه ریزی جامع به راحتی می توانیم به سهم 10 درصدی صادرات در بازار عمان برسیم افزود: 47 درصد جمعیت عمان غیر بومی ها تشکیل می دهند و مردم عمان بسیار قابل اعتماد هستند اما توصیه ما به تجار و بازرگانان همکاری در قالب انعقاد قراردادهای محکم و بر اساس اصول قانونی است.

وی با اشاره به اینکه ما در اتاق مشترک در خدمت تجار و بازرگانان استان فارس هستیم گفت: اتاق مشترک ایران و عمان تلاش می کند اطلاعات به روز، مشاوره های تخصصی در حوزه بازار کشور عمان و برگزار نشست های موضوع در بازار عمان را به فعالان اقتصادی ارائه کند.

ضرابی با بیان اینکه تلاش می کنیم رابطه پایداری بین بخش خصوصی استان فارس و بخش خصوصی عمان برقرار شود بیان کرد: رابطه ما با اتاق بازرگانی عمان بسیار نزدیک و صمیمانه است و با همکاری با اتاق بازرگانی عمان تلاش می کنیم تا ضمن معرفی تجار نسبت به اتخاذ تمهیدات لازم برای تسهیل روابط تجاری دو ظرف اقدام های موثری را انجام دهیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز