خبرگزاری کار ایران

فرماندار لامرد مطرح کرد:

ضرورت تشکیل تعاونی برای جلب مشارکت مردم در ایجاد کارخانه‌ها در منطقه ویژه اقتصادی لامرد

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۹۳۳۷

فرماندار لامرد بر ضرورت تشکیل تعاونی سرمایه گذاران برای استفاده از مشارکت مردم در اجرای کارخانه ها در منطقه ویژه اقتصادی لامرد تاکید کرد.

به گزارش روابط خبرنگار ایلنا از لامرد، «حسین شبانی‌نژاد» فرماندار لامرد در آیین آغاز عملیات اجرایی ۷  پروژه صنعتی در منطقه ویژه اقتصادی لامرد گفت: بستر تکمیل زنجیره تولید در منطقه ویژه اقتصادی لامرد فراهم است. اکنون استقبال سرمایه‌گذاران از این کانون برزگ صنعتی بیانگر مهیا بودن عمده زیرساخت‌ها و مزیت‌های فراوان این قطب اقتصادی در جنوب کشور است.

او با برشمردن مزیت‌های منطقه لامرد برای تقویت تولید و اشتغال، اظهار کرد: توسعه صنعتی و استقرار و راه اندازی صنعت آلومینیوم و دیگر صنایع خرد و کلان در این منطقه سبب می‌شود تا فرودگاه و عمده زیرساختهای این منطقه رشد یابد.

شبانی‌‎نژاد، شهرستان لامرد را باتوجه به شرایط مناسب از نظر پدافند غیرعامل، مزیت‌های فراوان نزدیکی به دریا، میدان های گازی، فرودگاه بین المللی لامرد و دسترسی به بندر پارسیان برای صادرات محصولات و واردات مواد اولیه و  استقرار منطقه ویژه اقتصادی را مناسب‌ترین موقعیت برای ایجاد طرح های بزرگ و کوچک دانست.

او با طرح یک پیشنهاد در زمینه جلب سرمایه‌گذاران گفت: باتوجه به مهیا بودن زیرساختها در منطقه ویژه اقتصادی لامرد ضروری است که تعاونی بزرگ سرمایه‌ گذاری تشکیل شود و در قالب آن، مشارکت فعالان اقتصادی و مردم را داشته باشیم و پیشنهاد می‌شود که سهام برخی شرکتهای تولیدی در منطقه ویژه اقتصادی عرضه شود تا مردم نیز مشارکت داشته باشند.

شبانی‌نژاد از اهتمام و پیگیری مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی لامرد و سرمایه‌گذاران برای اجرای طرح‌های جدید تشکر کرد و افزود: مسئولان اجرایی شهرستان برای رفع موانع و اجرای مطلوب پروژه‌ها در خدمت سرمایه‌گذاران هستند.

برپایه این گزارش، کارخانه تولید سالیانه حدود ۸ هزار تن کاغذ از سنگ آهک، کارخانه تولید روزانه ۶ هزار تن سیمان خاکستری، کارخانه فرآوری آلوئه‌ورا با هدف تولید انواع محصولات آرایشی و بهداشتی، کارخانه تولید انواع سنگ با ظرفیت تولید سالیانه ۲۴ هزار مترمربع انواع سنگ و پایانه حمل و نقل منطقه ویژه اقتصادی لامرد، کارخانه سوله‌سازی و ساخت سازه‌های فلزی و مرکز تخصصی آزمایشگاه صنایع آلومینیوم از پروژه هایی بودند که ظهر امروز عملیات اجرایی آنها آغاز شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز