خبرگزاری کار ایران

مدیرکل میراث‌فرهنگی آذربایجان‌غربی خبر داد:

مرمت کلیساهای تاریخی استان در دستور کار است/ بودجه کنونی پاسخگوی نیازهای مرمتی استان نیست

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۸۶۹۲

مدیر کل میراث فرهنگی آذربایجان غربی گفت: مرمت کلیساهای تاریخی استان در دستور کار است .

به گزارش ایلنا، جباری مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی در دیدار با شارلی انویه‌تکیه، نماینده مسیحیان آشوری و کلدانی در مجلس شورای اسلامی با اعلام این مطلب به تشریح اقدامات انجام شده برای مرمت کلیساهای تاریخی سطح استان پرداخت و گفت: «در مرمت آثار تاریخی همه بناهای واجد ارزش با توجه به قدمت و تاریخ آنها مورد توجه قرار می‌گیرد از این رو تفاوتی بین مسجد و کلیسا در انجام مرمت وجود ندارد و طرح مرمت کلیساهای تاریخی استان از چند سال پیش آغاز شده و تاکنون نیز این مرمت‌ها ادامه دارد.

جباری در ادامه افزود: با توجه به تعداد بالای بناهای تاریخی ثبت ملی استان، نیاز به افزایش بودجه و تامین اعتبار از اعتبارات ملی است چرا که بودجه کنونی پاسخگوی نیازهای مرمتی استان نیست.

نماینده مسیحیان آشوری و کلدانی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت حفاظت و نگهداری از بناهای تاریخی تصریح کرد: ارومیه با دارا بودن طبیعت زیبا و بناهای تاریخی یکی از شهرهای مهم کشور در توسعه گردشگری می‌تواند باشد که برای این منظور نیاز به جذب سرمایه‌گذار و حمایت از طرح‌های گردشگری است.

شارلی انویه‌تکیه گفت: برای نمونه روستای نمونه گردشگری سیر ارومیه که در محدوده شهری واقع شده علاوه بر داشتن طبیعت کوهستانی دارای یک کلیسای تاریخی است که از قدمت زیادی برخوردار است و همین موضوع می‌تواند نیاز گردشگران برای بازدید از بناهای تاریخی و طبیعی را در یک مکان برطرف کند.

وی عنوان کرد:  متاسفانه سودجویان در این روستای تاریخی با دور زدن قانون اقدام به کوه‌خواری و تخریب آثار تاریخی می‌کنند که برای مقابله با این اقدامات باید همه دستگاه‌های مربوطه دست در دست هم داده و مانع اقدامات سودجویان شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز