خبرگزاری کار ایران

مدیرکل میراث فرهنگی لرستان خبر داد:

کشف یک مجموعه سنگ‌نگاره جدید در الیگودرز

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۶۸۹۰

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان از کشف یک مجموعه سنگ‌نگاره جدید در شهرستان الیگودرز خبر داد و گفت: این مجموعه شامل ۲۰ نگاره از نوع صخره کَند است.

به گزارش ایلنا، سیدامین قاسمی امروز دوشنبه در جمع خبرنگاران گفت: در حین عملیات گشت‌زنی همکاران یگان حفاظت یک مجموعه سنگ‌نگاره جدید در شهرستان الیگودرز کشف شد.

وی افزود: این مجموعه نویافته شامل تعدادی نقش کنده بر روی صخره‌هاست و به لحاظ باستان‌شناسی و تاریخی حائز اهمیت فراوان است.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان افزود: تعداد این نقاشی‌ها بیش از ۲۰ مورد است که به صورت پراکنده در یک مجموعه منسجم و یک محیط فرهنگی- تاریخی قرار دارند.

عطا حسن‌پور کارشناس باستان‌شناسی نیز در این باره گفت: نگاره‌های صخره‌ای نویافته از نوع صخره‌کند هستند که با تکنیک کوبشی نقر شده‌اند.

وی افزود: با کشف این مجموعه تاکنون سه مجموعه نقش نگاره صخره‌ای در شهرستان الیگودرز کشف شده است.

این کارشناس باستان‌شناسی اظهار داشت: نقش‌های این مجموعه‌ی نویافته شامل نقوش حیوانی، انسانی و گیاهی است و از دیدگاه تاریخ هنر و باستان‌شناسی حاوی اطلاعات ارزشمندی برای پژوهشگران این عرصه خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز