خبرگزاری کار ایران

معتمدیان مطرح کرد:

روند تست‌گیری کرونا در خراسان رضوی باید افزایش یابد / نباید عادی انگاری شود

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۶۱۴۷

استاندار خراسان رضوی گفت: دانشگاه‌ها باید در بخش شناسایی و روند بیماریابی ورود پیدا کنند تا در زمینه تست‌گیری به میانگین کشوری برسیم.

به گزارش ایلنا از مشهد، محمدصادق معتمدیان در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا استان که در محل استانداری برگزار شد، گفت: به دنبال ۱۴ روز محدودیت‌های اعمال شده، ۱۹ شهرستان قرمز استان به ۴ شهرستان کاهش پیدا کرد.

وی افزود: همچنین در نتیجه تلاش همه اعضای ستاد مقابله با کرونای استان و بویژه همراهی مردم بزرگوار مشهد و کلیه استان، در حال حاضر در استان، ۲۳ شهرستان نارنجی و ۶ شهرستان زرد وجود دارد.

استاندار خراسان‌رضوی ضمن اشاره به روند نزولی میزان بستری‌‌ و فوتی‌‌های استان بر اساس آخرین گزارش‌ها، ادامه داد: البته با توجه به شیوع این بیماری، همچنان باید رعایت پروتکل‌های بهداشتی ادامه داشته و به اصطلاح عادی انگاری نشود.

معتمدیان با تاکید بر انجام اقدامات پیشگیرانه، بیان کرد: قطعا کمیته علمی در حوزه تولید محتوا و آگاهی‌بخشی به مردم استان همکاری لازم را با صدا و سیما و کمیته اطلاع رسانی و تبلیغات خواهد داشت.

وی در خصوص لزوم اطلاع‌رسانی دقیق و شفاف در حوزه کرونا گفت: برای حصول تصمیمات لازم در راستای مدیریت بهتر کرونا در استان لازم است، آمارها به سمت استانداردسازی حرکت کنند.

استاندار خراسان رضوی ابراز کرد: دانشگاه علوم پزشکی مشهد و کمیته علمی ستاد مقابله با ویروس کرونای استان با سیستم آمارگیری وزارت بهداشت هماهنگی بیشتری داشته باشند، چون در صورت جزیره‌ای عمل کردن نمی‌توانیم اطلاعات درستی داشته باشیم.

معتمدیان در خصوص آمار مرگ و میر استان گفت: کمیته پیشگیری و درمان، موضوع کاهش مرگ و میر را مورد بررسی قرار دهند تا راهکارهای پیشنهادی به عنوان مطالبه پیگیری شود.

وی اظهار کرد: دانشگاه‌ها باید در بخش شناسایی و روند بیماریابی ورود پیدا کنند و روند تست‌گیری افزایش یابد تا در این زمینه به میانگین کشوری برسیم.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به وضعیت شهرستان خلیل آباد از نظر شیوع ویروس کرونا گفت: کمیته علمی باید در این شهرستان بازنگری جدی‌تری داشته و حتی اگر لازم باشد تیمی به شهرستان مامور شوند تا گزارش آخرین وضعیت شهرستان را به ستاد ارائه کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز