خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل آب منطقه‌ای استان خبرداد؛

لایروبی ۵۰۰ کیلومتراز رودخانه های گلستان/کانون های خطر سیلاب شناسایی شد

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۰۲۲۴

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای گلستان گفت: از زمان سیلاب ۹۸ تاکنون بیش از ۵۰۰ کیلومتر لایروبی و ساماندهی رودخانه ها و مجاری آبی اولویت دار در گلستان انجام شده است.

به گزارش ایلنا، سید‌محسن حسینی اظهارکرد: از زمان سیلاب ۹۸ تاکنون بیش از ۵۰۰ کیلومتر لایروبی و ساماندهی رودخانه‌ها و مجاری آبی اولویت دار در استان انجام شده و همچنان ادامه دارد.

او با بیان شروع سال آبی جدید و آغاز بارش‌ها و احتمال وقوع سیلاب در استان اظهار کرد: آبگیری مخازن سدهای استان هم در فصل پاییز آغاز می‌شود، اما ظرفیت سازی برای سیلاب‌های احتمالی در دستور کار این شرکت قرار دارد.

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان گفت: در راستای مصوبات ستاد ملی پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران کشور و استان، تهیه نقشه‌های رودخانه‌ها و نقاط حادثه خیز مانند پل‌های غیراصولی و همچنین مخازن و منابع آبی به تفکیک شهرستان‌ها به همراه سایر جزئیات دردست بازبینی و اقدام است تا به ستادهای بحران استان و شهرستان‌ها اعلام و ارسال شود.

حسینی افزود: همچنین برای پروژه‌های فصل مدیریت بحران حوزه آب منطقه‌ای گلستان، اولویت بندی ها انجام و به اداره کل مدیریت بحران استان گلستان با نیاز اعتباری به مبلغ بیش از دو هزار میلیارد تومان اعلام شد.

او بیان کرد: در سیلاب فروردین سال جاری، ۶.۳ کیلومتر اجرای دایک حفاظتی و ۷.۷ کیلومتر ترفیع و تقویت دایک های حفاظتی و ۶ کیلومتر لایروبی اضطراری و در سیلاب تیرماه حدود هشت کیلومتر لایروبی اضطراری در رودخانه‌های گلستان انجام شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز