خبرگزاری کار ایران

معاون دادگستری اردبیل تاکید کرد؛

لزوم برخورد قاطع با بزهکاران یقه سفید

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۴۰۸۳

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان اردبیل در کارگروه پیشگیری از قاچاق ارز استان بر لزوم برخورد قاطع با بزهکاران یقه سفید تاکید کرد.

یه گزارش ایلنا، جلال آفاقی  در جلسه کارگروه اقدامات و تدابیر پیشگیرانه در حوزه قاچاق کالا و ارز استان که با رویکرد آموزشی و محوریت بررسی اصلاحیه جدید قانونی در پیشگیری از قاچاق ارز برگزارشد، با اشاره به تاثیر مخرب گسترش پدیده قاچاق  در امر تولید و تجارت قانونی و سرمایه گذاری و اشتغال، خطر جدی و بزرگ آن را یادآورشده، بر جدیت در مبارزه و ایفای نقش و سهم همه دستگاه هایی دخیل، تاکید کرد.

وی با انتقاد از برخی سیاست های ارزی غلط و ناکارآمد بانک مرکزی و سوء تدابیر مدیریتی دولتی گذشته در این خصوص، اظهار داشت: در الگوی پیشگیری و مبارزه با قاچاق در کشور باید عزم جدی بر این باشد که عمل قاچاقچی کاملا برخلاف صرفه و همراه با خطر باشد.

وی ادامه داد: بزهکاران یقه سفید باید در اولویت مبارزه قاطع با قاچاق ارز قرارگیرند.

آفاقی افزود: اقدامات بزهکارانه یقه سفیدها، به دلیل برخورداری از توان و استعداد بزهکاری بسیار زیاد، میزان سازگاری و قابلیت اجتماعی آنان،  لحاظ ظاهر آراسته و وجاهت عمومی و تلاش برای نفوذ، آثار شوم بیشتری بر ابعاد ساختاری جامعه به ویژه بعد اقتصادی داشته تا مدت ها سایه می‌افکند.

معاون مقام عالی قضایی استان، بزهکاران یقه سفید را افراد خطرناک فاقد وجدان اخلاقی خوانده، با تعبیر این قشر از جامعه به بزهکاران خوش سیما، تعلق شان به طبقات اجتماعی بالا اعم از سیاسی، اقتصادی یا اجتماعی را عاملی برای ضرورت هوشیاری در مبارزه و مقابله با این دسته از مجرمین دانست.

وی با تاکید براطلاع رسانی متناسب و هوشمندانه و همه جانبه در این مبارزه،  انتظارات مقام معظم رهبری در امر مبارزه با قاچاق کالا و ارز را تشریح کرده،  دقت و مراقبت تمام از آلوده شدن عناصر دست اندرکار این مبارزه را ضروری خواند.

آفاقی در این جلسه که همزمان در سراسر حوزه‌های قضایی تابعه استان و بصورت ویدئو کنفرانسی با شرکت تمامی روسا و دادستان ها، قضات رسیدگی کننده به پرونده‌های قاچاق و فرمانداران تابعه برگزار شد، با اشاره به ظرفیت‌های قانونی به ویژه اصلاحیه صورت گرفته، بر رعایت تناسب جرم و مجازات قاچاقچیان ارز، محدود کردن روزنه‌های ارتکاب جرم و اقدامات پیشگیرانه لازم تاکید کرده، از آمادگی دستگاه قضایی برای هرگونه همکاری با دبیرخانه کمیسیون برنامه ریزی و هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز در تحقق امنیت وعدالت اقتصادی ومبارزه با پدیده شوم و مخرب قاچاق خبر داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز